חדשות הארץ

נשיא המדינה קיים שיחת פרידה מקוונת מקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (שלישי) שיחת פרידה מקוונת מקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, Angela Merkel לקראת סיום כהונתו. הנשיא ציין את נאומה של מרקל בכנסת ב-2008 כאחד הנאומים ההיסטוריים אשר נשאו בכנסת על ידי מנהיג בינלאומי ואמר: ״תמיד אזכור אותך כמנהיגה שדאגה לקשר בין העמים שלנו ולא רק לקשר בין המדינות. הכרת את אזרחי ישראל לעומק, על התרבות שלנו, על מנהגינו, על כל העקרונות החשובים לנו.״

הנשיא הביע את תודתו והערכתו על מחויבותה של הקנצלרית לביטחון ישראל, שבאה לידי ביטוי שוב ושוב במשך שנות כהונתה כקנצלרית, וביתר שאת במהלך "שומר החומות״, המערכה האחרונה מול החמאס והוקיר את מחויבותה של מרקל למאבק באנטישמיות, ולשמירת בטחונה של הקהילה היהודית בגרמניה. הקנצלרית שוחחה עם הנשיא על התמורות האחרונות בישראל והודתה לו על הערכים שקידם במהלך שנות כהונתו, ועל העבודה המשותפת לאורך השנים לקידום היחסים בין המדינות.

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. השיחה הידידותית בין הנשיא הפורש רובי ריבלין ל קנצלרית גרמניה מרקל הביא לידי ביטוי את היחסים המיוחדים שניבנו בין ישראל לגרמניה במשך השנים הארוכות של מרקל כ קנצלרית. מה שמדאיג זה מה שחסר וזה שיחות דומות עם מנהיגי מדינות ארופה המערבית. זה לא מקרה, זו מדיניות יזומה של ראש ממשלה (לשעבר) שככל שעוברים הימים ככה מתגלה שבכל נושא שהניח ידו עליו או זנח אותו מסיבות שונות , מצבנו רע יותר מאשר בראשית שנות כהונתו. אולי ישב על הכסא תקופה ארוכה מבן גוריון אבל במבחן התוצאה וההישגים ארוכי הטווח נראה על פי מה שהולך ונפרש לידיעת הציבור ש״אין כלום כי לא היה כלום״ וככה אפשר לסכם את רוב פעילותו של נתניהו בתקופת כהונתו כראש ממשלה בישראל. המון מילים ומעט הישגים. עצוב.

Back to top button