חדשות הארץ

מפקד מג"ב: בחרתם בשליחות ובזכות להימנות עם השומרים בני דורנו

טקס ההשבעה ללוחמי הכשרת היסוד במשמר הגבול של משטרת ישראל נערך הערב (רביעי) בכותל המערבי לראשונה לאחר 15 שנים בעקבות החלטה של מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן לקיים את הטקס במקום הסמלי והמרגש במיוחד. הטקס, אשר במסגרתו ​הושבעו אמונים למדינת ישראל 5 פלוגות של גדוד גורן, המונות 447 לוחמים ולוחמות בהכשרת היסוד של מג"ב ממחזור מרץ 2021, נערך במעמד מפקד החיל, ניצב אמיר כהן, מפקד בסיס ההדרכה החילי, תנ"צ קובי קרני, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב ובנוכחות המשפחות והחברים של הלוחמים והלוחמות.

צילום: דוברות המשטרה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר בטקס: "לוחמים ולוחמות, במעמד זה נשבעתם לשמור אמונים למדינת ישראל והצטרפתם למשפחת לוחמי משמר הגבול. ברחבת הכותל המשוחרר בבירת ישראל, אתם ניצבים כאן בפני אחד הרגעים המכוננים בחייכם. כמאמר הנביא ישעיהו ״על חומותייך ירושלים הפקדתי שומרים כל היום וכל הלילה״. היום לוחמות ולוחמים, הגיע תורכם. בחרתם בשליחות ובזכות להימנות עם השומרים בני דורנו."

צילום: דוברות המשטרה.

כמו כן, הוסיף ניצב כהן: "משמר הגבול אוחז ביכולות ייחודיות ומגוונות ופועל בכל החזיתות והגזרות בלחימה בטרור והפרות סדר, בפשיעה החמורה, בערים ובמרחב הכפרי. אתגרי הביטחון הם בלתי פוסקים ועלינו המפקדים והלוחמים מוטלת האחריות לקיים את שגרת הביטחון של כלל אזרחי ישראל. לאחרונה התמודד החיל עם אחד האתגרים הביטחוניים והאזרחיים המורכבים שידעה מדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה.

בהמשך דבריו פנה מפקד מג"ב להורים ולהם אמר: "הורים יקרים, בניכם ובנותיכם נבחרו מבין טובים ואחרים לשרת בחיל. היו סמוכים ובטוחים כי מפקדי החיל יפעלו בכל כוחם לספק בידי הלוחמים את כל הידע והמקצועיות למילוי ייעודם ותפקידם. זהו חיל אשר חרט על דגלו להוות בית ומקור גאווה עבור המשרתים בו ואנו המפקדים עושים כל שביכולתנו על מנת שנהיה הראויים לכך".

צילום: דוברות המשטרה.

מפקד בסיס ההדרכה החילי, תת ניצב קובי קרני, אמר בדבריו: "הסתכלו סביבכם, ימינה ושמאלה. הסתכלו על החבורה הנכבדת אשר ניצבת כאן, במקום הקדוש הזה, במקום בו הכל התחיל, המקום אליו חלמו להגיע דורות רבים, ותראו כיצד עמדה לצידנו הזכות הגדולה לעמוד כאן היום ולהעמיד מולכם את טובי הבנים והבנות של מדינת ישראל. נערים ונערות מכל חלקי הארץ שהתנדבו לשרת את המדינה בשירות קרבי במשמר הגבול."

צילום: דוברות המשטרה.

תת ניצב קרני הוסיף ואמר: "הגעתם רק לפני 12 שבועות, נרגשים וחוששים, עם חלומות שונים ושאיפות שונות ועם הזמן, הפכתם לחבורה מגובשת וערכית. השבועות חלפו והתחלתם ללמוד ולהפנים כיצד להיות לוחמים ולוחמות. עברתם סדנת קליעה בה למדתם לבטוח בנשק ולהשתמש בו בתבונה, עברתם תפקידי משטרה – הכרתם לעומק את חוקי מדינת ישראל ואת הסמכויות הניתנות לכם ברגע מתן תעודת השוטר, למדתם ממפקדיכם על ערכים במשימה ועל הבגרות הנדרשת כלוחם ועוד, והנה כמעט חצי מסע מאחוריכם. עם מעבר שלב זה, אתם נדרשים לקבל עליכם את האחריות הנלוות לכל לוחם מג״ב במדינת ישראל".

מפקד גדוד הטירונים, סנ"צ אלי אבוטבול, הקריא את נוסח השבעת הלוחמים והלוחמות: "במעמד זה הנכם מתחייבים לצבא ההגנה לישראל, למשטרת ישראל ולמשמר הגבול וזו השבועה:
הנני נשבע ומתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעתה של משטרת ישראל, לציית לכל הפקודות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים ולמלא את כל החובות המוטלות עלי כשוטר במשטרת ישראל על פי כל דין".

צילום: דוברות המשטרה.

Back to top button