חדשות הארץ

השר בר-לב: ישראל והמשרד לביטחון הפנים ימדדו באופן ההתנהגות לכלואים

השר לביטחון פנים, ח"כ עמר בר-לב וסגן השר לביטחון הפנים המיועד, ח"כ יואב סיגלוביץ, קיימו היום (רביעי)ביקור ראשון בשירות בתי הסוהר בהובלת רב גונדר קטי פרי, נציבת בתי הסוהר ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של הארגון להיכרות עם ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל.

צילום: דוברות שב"ס

נציבת בתי הסוהר סקרה בפני השר וסגנו את עיקרי פעילות שב״ס, הציגה בפניהם את ייחודיות מקצוע הסוהרות והמורכבות לה נדרשים סוהרי הארגון בעבודתם לצד פעילות יחידות שב"ס השונות והאתגרים המרכזיים איתם מתמודד הארגון. הנציבה הציגה בפני השר את עיקרי תכנית העבודה הארגונית בהתבסס על השקעה בטכנולוגיות, בינוי אשכולי כליאה ושיפור תנאי מחיית האסירים בהלימה לבג״צ תנאי מחייה לצד המשך טיוב הסגל והכשרתו. עם תום הסקירה סיירו המבקרים בבית הסוהר 'איילון' וקיבלו הצצה לפעילות בתוך אגפי הכליאה, השיקום ואף ביקרו בתחנת הרדיו של האסירים 'רדיו פוקוס' הפעלתו במסגרת תכנית שיקום ייחודיות לאסירים.

השר לביטחון הפנים, ח"כ עמר בר-לב אמר בביקורו: "הביקור בנציבות שירות בתי הסוהר ביומי השלישי בתפקיד היה חשוב לי מאוד. אני מודה לנציבה, רב-גונדר קטי פרי ולצוות בית הכלא 'איילון' על ההסברים המועילים בנושא והסיור בכלא 'איילון'. כשעמדתי בפעם הראשונה בתא קטן ולחצתי את ידו של אסיר שסיפר לי שהוא כבר שבע שנים בתא הזה עם עוד שני חברים לתא, רעד לי משהו בלב.
יש אנשים שעושים טעויות וצריכים לשלם עליהן אך עם זאת, תפקיד בתי הסוהר במדינה נאורה אינו ענישה בלבד, אלא גם שיקום והחזרת האסיר לקיום חיים חברתיים תקינים – ושמחתי שהוצגו בפני פרויקטים ותוכניות שמיושמות במתקן הכליאה ומסייעות לשיקום ופיתוחו של האסיר. מדינת ישראל והמשרד לביטחון הפנים בפרט ימדדו בין היתר באופן בו מתנהגים לכלואים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות שב"ס

סגן השר המיועד יואב סגלוביץ הוסיף ואמר: "אני מודה לנציבה רב גונדר קטי פרי ולסגל הפיקוד על קבלת הפנים והאירוח היום של השר עמר בר לב ושלי. שמענו והתרשמנו מהעבודה הקשה והאיכותית בתנאים לא פשוטים. ארגון הכליאה הלאומי נמצא בתנופת חשיבה ויצירת כיווני פעילות חדשים. תנאי הכליאה וחלופות המאסר והמעצר צריכים שיהיו במרכז העשייה והקשב לא רק של שב״ס אלא שלנו כחברה שרואה את השיקום ומניעת חזרתיות כיעד מרכזי."

רב גונדר קטי פרי נציבת בתי הסוהר אמרה בזמן הביקור: "אדוני השר אני מברכת אותך עם כניסתך לתפקיד ומאחלת לך הצלחה. בטוחני כי נמשיך יחד בתנופת העשייה של שב"ס בתחומי ההון האנושי, הבינוי ותנאי מחייתם של האסירים."

Back to top button