חדשות הארץ

התרופה אזלה – הרופאה קנתה אותה מכספה כדי לטפל בחולה במצב קשה

תעודת הוקרה לרופאה שהפגינה אנושיות יוצאת דופן והצלת חיים, הוענקה היום (חמישי) בהדסה עין כרם על ידי מנכ״ל בית החולים, פרופ׳ זאב רוטשטיין. ד״ר טל בן אוליאל, רופאה בכירה במחלקה לנוירולוגיה בהדסה עין כרם, קיבלה את תעודת ההערכה המיוחדת על מסירות ונתינה יוצאת דופן לחולה ועל הצלת חייו בדרך אישית ובלתי מתפשרת. בצוק העיתים בו חברות התרופות עצרו את אספקת התרופות, כולל תרופות חיוניות לבתי החולים הציבוריים – כולל הדסה, ונשקפת סכנה ממשית לחייהם של המטופלים, בחרה ד״ר בן אוליאל מהדסה עין כרם לעשות מעשה! כשהבינה שמצבו של החולה שלה במחלקה הינו קשה ותרופתו אזלה במלאי של בית החולים – ולא ניתן היה לחדשה בשל חובות לספקים, היא ניגשה לסופר-פארם ורכשה בכספה תרופה חיונית נגד אפילפסיה ממנה סובל החולה – אוספולוט (סולתיאם), שאלמלא קבלתה היה נכנס להתקף חריף ולסכנת חיים מיידית.

צילום: דוברות הדסה

״החולה שלנו במצב לא פשוט, מאושפז זמן רב וסובל מאפילפסיה״, סיפרה הרופאה בטקס." כשהבנתי מצוות בית המרקחת בהדסה שלא נוכל לספק לו עוד את התרופה ששומרת על חייו – הרגשתי שזה לא יכול לקרות בשום אופן. אנו עוקבים אחר החולים שלנו גם כשאנחנו הולכים הביתה, ולא הייתי מסוגלת לצאת ולעבור את השישי שבת במעקב אחר המדדים שלו, שילכו ויתדרדרו בוודאות ללא התרופה״, מספרת ד״ר בן אוליאל. ״אני מאוד מתרגשת ומודה על ההוקרה אבל לא מרגישה שעשיתי משהו יוצא דופן אלא צעד טבעי ונדרש בהתאם למצב הקשה של החולה, וכולי תקווה שהמדינה תעביר את הכספים שאנו – בתי החולים הציבוריים חייבים לספקים כדי למנוע כאלה מקרים קשים״.

פרופ׳ רוטשטיין הגיש לד״ר בן אוליאל את תעודת ההוקרה יחד עם ח״כ עידית סילמן, יו״ר וועדת הבריאות של הכנסת ויו״ר הקואליציה. ״נדמה לי שאני מתרגש יותר ממך״, אמר מנכ״ל הדסה לרופאה. ״כשחברת התרופות סירבה לספק לנו תרופות, תרופות שזכותו המלאה של החולה לקבל כמטופל בבית החולים, חשבת על פתרון מחוץ לקופסא ומכספך שלך רכשת אותה. במעשייך, הגשמת את שבועת הרופא וגילית את פניה היפות של הרפואה, בנתינה שהיא הרבה מעבר לתפקיד״, אמר לרופאה פרופ׳ רוטשטיין. ״הביטי מדיי יום בתעודה כי מה שעשית מלא אצילות ומסירות לחולה. הלוואי שירבו רופאים כמותך בישראל״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הדסה

רוטשטיין הוסיף: ״בשורה התחתונה, המקרה מצביע על שפל כלכלי נוראי בו נמצאים בתי החולים הציבוריים, שבשל מצבם אפילו לא יכולים לרכוש תרופות. נוכחותה של ח״כ סילמן כאן במעמד הזה ובתפקידיה החדשים היא סימלית לשינוי, למהפך כי אני משייך את כל אלו לממשלה היוצאת. אני מקווה שבימים הקרובים נשמע בשורות על הקלה ויעזרו לנו להעניק לחולים את מה שהם זקוקים לו.
הבקשה שלנו ממקבלי ההחלטות במדינה היא שיתנו לנו לעשות את מה שאנחנו הכי טובים בו וזה להציל ולרפא חולים, לשם כך רק תנו לנו את הכלים הדרושים״.

ח״כ עידית סילמן, יו״ר הקואליציה ויו״ר וועדת הבריאות בכנסת אמרה לרופאה: ״במה שעשית, קיימת את מה שמכונה care, חמלה, שזה מה שכל מטופל הנכנס בשערי בית החולים מצפה לקבל, להיות מטופל בידיים טובות. פעולתך היא פעולה של חסד וחמלה גדולה ואני יודעת שכאלו הם רופאי מדינת ישראל. יש לנו הזדמנות לדאוג לעולם הבריאות, לרופאים ולבתי החולים שלנו וכך נעשה״.


צילום: שמואל בן חמו

2 תגובות

  1. אל תגידו לנו תודה .
    אל תמחאו כפיים מהמרפסת .
    אל תוציאו סיפורים לעיתונות .
    הצוות הרפואי לא צריך את זה .
    מה כן צריך ?
    אל תרביצו לנו , הענישו ביד קשה כל אלימות כלפי צוותים רפואיים .
    עדכנו את התקנים הנדרשים כדי שנוכל לתת למטופלים שרות נכון ומסור .
    עדכנו את שכר המקצועות השונים בעולם הרפואה יש כאלו שצריך להעלות תגמול ויש כאלו שלא .
    תנו לנו לעבוד בשקט ונוכל לדאוג למטופלים .

  2. כל הכבוד .
    אבל לא צריך להיסחף כי עדיין האלימות כלפי הצוותים הרפואיים ממשיכה במרפאות ובבתי החולים . האוצר כבר החל להסית על שכר הרופאים בכתבות רקע ומיני סיפורים . עדיין אין אפילו כוונה להשלים תקנים חסרים . שכחו כבר את מאמצי המערכת בזמן הקורונה .

Back to top button