חדשות הארץ

הצלחה לרכבת ישראל: הנפיקה סדרת אג"ח חדשה בתשואה הנמוכה אי פעם

הצלחה לרכבת ישראל בהנפקת סדרת אגרות חוב חדשה: החברה השלימה היום (חמישי) את השלב המוסדי עם ביקושי יתר של 380 מל' שקלים, כמעט פי 4 ממה שביקשה לגייס. הסדרה, במח"מ של 5.5 שנים, צמודה למדד תונפק בתשואה שלילית של 0.8%. מדובר בתשואה הנמוכה אי פעם בהנפקת סדרת אג"ח בבורסה. החברה, שחתמה על תוספת להסכם סובסידיה בגובה ההנפקה, מבקשת לגייס 100 מיליון ש"ח ע.נ אשר ישמשו אותה לשיפור ההון החוזר, כפי שסוכם מול גורמי המדינה שאישרו את ההנפקה. אגרות החוב של רכבת ישראל מדורגות בדירוג AA+ על ידי מעלות S&P ובדירוג 1Aa על ידי מידרוג, באופק יציב. מדובר באג"ח צמודות למדד ובעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של חמש וחצי שנים. לחברה שתי סדרות נוספות של אגרות חוב שעומדות להיפרע בסוף החודש, כך שסדרה ג' תהיה הסדרה היחידה של החברה הנסחרת בבורסה. ההנפקה לוותה ע"י צוות מרשות החברות בראשם לירון זינגר וחביב קטן. את ההנפקה הובילה דיסקונט קפיטל חיתום בהובלת טל רובינשטיין וכן הלשכה המשפטית של רכבת ישראל בהובלת עו"ד הילה שמיר ומשרד עורכי הדין גרוס חודק בהובלת עו"ד יפעת שפטל.

עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל אמר: "אנו שמחים לבשר על עוד סבב גיוס מוצלח של הנפקת הסדרה השלישית של אג"ח החברה, הודות לתמיכתם של משרדי רשות החברות ומשרדי התחבורה והאוצר ורשות החברות. סבב גיוס זה נועד לטובת המשך פיתוח היכולות השירותיות והתפעוליות של החברה, למען כל אזרחי ישראל".

מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל אמר: "אני מודה למשקיעים על הבעת האמון ברכבת ובהנהלתה. נפעל בצורה מקצועית ואחראית בניצול הכספים שגויסו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רן סטרומזה, מ"מ סמנכ"ל הכספים וכלכלה ברכבת ישראל אמר: "ההנפקה הנוכחית מגיעה עם סיום מסחר הסדרות הקיימות א' ו-ב', ויאפשרו לנו לשמור על הקשר בין הרכבת לשוק המשקיעים באג"ח ולקדם את העשייה התחבורתית הרבה שמובילה הרכבת. אני מודה לגורמי המדינה שסייעו בתהליך, ובהן רשות החברות, אגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר.
אנו מקווים כי נוכל להסתייע גם בעתיד בשוק ההון, ולאפשר הנפקות נוספות, ככל שיתאפשר, ובתיאום עם גורמי המדינה."

Back to top button