חדשות הארץמבזקים

הגנן וענקו: קולורבי שגידלו אבי אלמוגי ונכדיו הקטנים הגיע למשקל של 7 ק"ג

אבי אלמוגי חבר מועצת ארגון מגדלי הפירות בישראל, כנציג 'העמותה לפירות אקזוטיים' ונכדיו- ליה (4) ודור (6) דוננפלד (מתל מונד) ונועם (7) ואור (5) אלמוגי (מכפר תבור), נדהמו לגלות כי הקולורבי אותו שתלו יחדיו לפני תשעה חודשים, בגינת הירק בביתו של אלמוגי בזיכרון יעקב, גדל למימדים עצומים והגיע למשקל של 7 ק"ג! משקל ממוצע של קולורבי נע סביב ה- 200 גרם.

אבי אלמוגי מספר: "במטרה ללמד את הדור הצעיר שפירות וירקות לא גדלים על המדפים בסופר, אלא באדמה ובמאמץ ממושך, טיפחתי בחצר ביתי בוסתן פירות ולצידו גינת ירק, בהם אני ונכדיי מגדלים פירות וירקות. אני מלמד אותם את שלבי הגידול והם שותפים לכל התהליך, כך הם מבינים ומעריכים את עבודת החקלאות ואת הפירות והירקות אותם הם אוכלים מדי יום", אמר אלמוגי והוסיף: "כשגילינו את גודלו העצום של הקולורבי התפעלו הנכדים עד מאוד, מיהרו לשקול אותו והיו מאושרים לראות את פרי עמלם שטיפחו בעבודה קשה והקפדה יתרה על תנאי הגידול במשך תשעה חודשים וחשוב מכך העניקו לו טיפול מסור והמון אהבה".

צילום: משפחת אלמוגי

מהקולורבי הענק הכין אלמוגי סלט גדול שהספיק ל- 40 אנשים, בני משפחה ושכנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, בירך את אלמוגי והנכדים על ההשקעה הרבה בגידול הברוקולי וכן על חינוך הדור הצעיר בחשיבות עבודת האדמה והחקלאות בישראל.

למעוניינים לנסות ולגדל קולורבי בגינת הבית מסביר אלמוגי, כי תנאי הגידול האופטימליים עבור הקולורבי הינם אדמה מועשרת בזבל אורגני או במצע גן, השקיה סדירה בשילוב דישון נוזלי על מנת לעודד צימוח חזק ותמידי וכן חשוב ששטח הגידול יהיה באוויר הפתוח ובשמש גלו

בקולורבי אחד בגודל ממוצע יש כ-27 קלוריות והוא מכיל כמות גבוהה של אשלגן, סידן, וויטמין C בכמות שמבוגר צריך ליום וכן סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לזמן ארוך.

צילום: משפחת אלמוגי

Back to top button