מומלצים

איפה כדאי לבדוק ביקורות על מוצרים ושירותים

הרוב המוחלט של הציבור מסתמך על ביקורות והמלצות ברשת בטרם ביצוע רכישה של מוצר או התקשרות עם אנשי שירות. איפה כדאי לבדוק ביקורות על מוצרים ושירותים, כיצד ניתן לדעת שאכן הביקורת ישרה וחפה מעניינים סמויים? התשובות כאן בכתבה.  

איפה כדאי לבדוק ביקורות על מוצרים ושירותים? 

המלצות ברשת רווחות עד מאוד, אם בעבר ניתן היה להגיע אליהם דרך אתרי האינטרנט הרשמיים בלבד הרי שהיום עם התעצמות כוחן של הרשתות החברתיות הן נמצאות בכל מקום – ולא פעם אף מהוות פרסומת בפני עצמה. כיום די להקליד ברשת את שם המוצר שאתם מחפשים עם צמד המילים חוות דעת או ביקורת ולפניכם יופיעו מספר תוצאות חיפוש על רוכשים, שבחרו לספר את הסיפור מאחורי הרכישה ולהמליץ על המוכר, השירות או המוצר. 

איפה כדאי לבדוק ביקורת על מוצרים ושירותים
depositphotos

מדוע להשקיע בהמלצה אינטרנטית?

ישנן שתי סיבות מרכזיות מדוע אנשים בוחרים לכתוב את הביקורת או ההמלצה שלהם על המוצר – הראשונה מתוך רצון להעצים את תחושת ההצלחה מהרכישה, צורך שלעיתים מגובה בתמריץ כספי כמו הנחה לרכישה עתידית והשנייה – מתוך הרצון להזהיר לקוחות אחרים מרכישה גרועה. בהקשר זה יש לציין, שגם מאחורי ביקורות רעות מסתתרים לעיתים מניעים נסתרים של מתחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיצד ניתן לדעת שההמלצות חפות מעניינים סמויים?

ההמלצות ברשת הן בגדר שיווק "פה-לאוזן" שזוכה לרמת אמינות גבוהה ולא פעם מחליפות פרסומת. למעשה מסקר שנערך בארצות הברית נמצא כי 66% מהרכישות בוצעו בעזרת המלצות וזאת לעומת 18% שבוצעו בזכות פרסום ממומן למוצר – יחד עם זאת לא כל המלצה חפה מתגמול כספי או עניין סמוי של כותב ההמלצה. ולכן כדי לבחון את רמת אמינות ההמלצות חשוב לבחון שלוש נקודות עיקריות: 

  1. מי הממליץ ומה הוא רכש – אם ההמלצה ניתנה ברשת החברתית אפשר אף לשלוח לו הודעה או להתכתב אתו 

  2. לבחון המלצות על מוצר, חנות או איש שירות במספר מקורות (גוגל, רשתות חברתיות ואתר) ולהשוות. 

  3. להעמיק אל התוכן, האם הביקורות השליליות נוגעות לאותן נקודות כמו איכות מוצר או שירות לקוי ומה הדגש לביקורות החיוביות

דגשים לעסקאות רחבות היקף 

עסקאות רחבות היקף טומנות סיכון גדול וזאת כיוון שבמקרים רבים על הרוכש להשקיע סכומי כסף נכבדים או לסכן נכס יקר כדי לבצע את העסקה. במקרים מסוימים כאשר קיים החשש שיש קשר בין נותן ההמלצה לבין מקבל ההמלצה מומלץ להיעזר בגורם בלתי תלוי שיבחן את הדברים מנקודת מבט רוחבית יותר והדבר נהוג כאשר מדובר על עסקאות רחבות היקף כמו רכישה של עסק, השכרה של נכס או מכירה. 

דוגמאות לגורמים בלתי תלויים לעסקאות רחבות היקף 

גורמים בלתי תלויים בתחום הנדל"ן יכולים להיות מתווכים, ששכרתם בעצמכם, עורכי דין וחברה המבצעת בדיקת שוכרים ובוחנת את איתנותם הפיננסית, היסטוריית ההשכרות שלהם ויכולתם לעמוד בהתחייבויות ובתשלומים השוטפים. גורמים בלתי תלויים בתחומים עסקיים יכולים להיות אנשי מודיעין עסקי, יועצים עסקיים וחברות פיננסיות.

 

לסיום, המלצות ברשת הן כלי רב עוצמה הן למשווק והן לרוכש, שכן באמצעותם ניתן לקבל מידע רב על המוצר וטיב השירות, אך זכרו לא כל המלצה חפה מעניינים אישיים ולכן חשוב לבחון את הדברים לעומקם.

Back to top button