חדשות הארץמבזקים

בפעם האחרונה בכהונתו: ריבלין קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים מצ'ילה, קנדה וניגריה

בפעם האחרונה בכהונתו, קיבל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, היום (שני) את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של צ'ילה, קנדה וניגריה בישראל, בטקס רשמי בבית הנשיא. במהלך הטקס נוגנו המנוני המדינות על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים. בשבע שנות כהונתו, קיבל הנשיא את כתבי האמנתם של 173 שגרירים מרחבי העולם.

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא, היה שגריר צ'ילה, חורחה א. קרבחל סן מרטין. "אנו מודאגים מהפעילות האיראנית באמריקה הלטינית, כולל בצ'ילה. האיראנים מנסים להגדיל את נוכחותם כאן במזרח התיכון ובים התיכון,״ אמר לו הנשיא והוסיף: ״אנו מודאגים גם מהאנטישמיות הגואה אך אנו בטוחים שהמומחיות שלך באזור תעזור לך במשימתך כאן.״

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

לאחר מכן העניקה שגרירת קנדה, ליסה אן סטדלבאוור, את כתב ההאמנה שלה לנשיא. הנשיא הביע את הערכתו הרבה על תמיכתה של קנדה בישראל ועל הצעדים שלקחה במאבק באנטישמיות ואמר: "אנחנו רוצים להודות לקנדה על תמיכתה בישראל בזירה הבינלאומית. שמענו בדאגה על התקריות האנטישמיות האחרונות בקנדה ואנו מעריכים את מחויבותה של קנדה להילחם באנטישמיות. מינויו של שליח מיוחד לנושא, פרופ' ארווין קוטלר, מעיד על אותה מחויבות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

אחרון להגיש את כתב האמנה שלו לנשיא היה שגריר ניגריה, נארט אוגוסטין קולו. הנשיא התייחס לקשרים המיוחדים בין ישראל לאפריקה והדגיש את רצונו להרחיבם: "הקשר בין ישראל לאפריקה נמשך מאות שנים. אנו פועלים להעמקת השותפות האסטרטגית שלנו עם אפריקה, כולל באמצעות חידוש מעמדה של ישראל כמדינה משקיפה באיחוד האפריקאי. חידוש מעמדה של ישראל הוא אינטרס משותף, שיכול להביא יתרונות גדולים למדינת ישראל ולמדינות אפריקה."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

השגריר הוקיר תודה לנשיא וציין כי זהו כבוד גדול עבורו להתקבל כשגריר האחרון שמגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא.

Back to top button