פוליטי / מדיני

השר אלקין: אנחנו פה כדי לתקן, אז בבקשה תן לנו לעבוד בשקט ולתקן

השר זאב אלקין נאם הערב (שני) במליאת הכנסת בסיכום הקואליציה רגע לפני ההצבעה על הצבעת אי האמון של האופוזיציה.

השר אלקין אמר: "אנחנו שומעים ביתר שאת בימים האחרונים אמירות והתבטאויות של מר נתניהו וחבריו לאופוזיציה על כך שהממשלה החדשה שהוקמה "איננה לגיטימית". אז בואו נדבר רגע על לגיטימיות. בעבור נתניהו רק 1,856,932 האזרחים שהצביעו לליכוד, לציונות הדתית ולחרדים – הם לגיטימיים. אבל יתר 2,275,785 האזרחים שקולותיהם מרכיבים את ממשלת האחדות והשינוי שהוקמה, בעיניי נתניהו – אינם לגיטימיים. כשנתניהו עומד בראש המפלגה השנייה בגודלה ומרכיב בכל זאת ממשלה – זה לגיטימי. אבל כשזה הפוך והוא נשלח לאופוזיציה למרות היותו מנהיג המפלגה הגדולה – זה לא לגיטימי. כשנתניהו מציע לנפתלי בנט, בני גנץ וגדעון סער לעמוד בראשות הממשלה עם שבעה או שישה מנדטים – זה לגיטימי. אבל כשמוקמת ממשלה בראשות נפתלי בנט עם שישה מנדטים – זה לא לגיטימי.

צילום: אלי סבתי

השר אלקין המשיך בדבריו: "כשנתניהו מתחנן להקים ממשלה חילופים בכל מחיר כדי להגן על עצמו – זה לגיטימי. אבל כשאחרים מקימים ממשלת חילופים אמיתית, עם כוונה טובה לנהל את המדינה בשפיות למען אזרחיה – זה לא לגיטימי. כשנתניהו מפר פעם אחר פעם הבטחות והסכמים – זה לגיטימי. אבל כשאחרים עושים הכל כדי לעמוד במילתם ושותפיו של נתניהו לא מאפשרים זאת – זה לא לגיטימי. כשנתניהו מקיים שיחות עם רע"מ וכשחבריו לליכוד מחבקים, מנשקים ומחליקים כיפים עם מנסור עבאס – זה לגיטימי. אבל כשאחרים מצליחים לרתום אותם לממשלה שכל רצונה להיטיב עם העם ולדאוג לצרכיו – זה לא לגיטימי. כשנתניהו לא מסוגל להעביר את השלטון בצורה מכובדת – זה לגיטימי. אבל כשראש הממשלה החדש נפתלי בנט צריך להיכנס לבלפור – זה לא לגיטימי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר המשיך ותקף את יושב ראש האופוזיציה: "כשנתניהו מייצר שיח של שנאה ושיסוי – זה לגיטימי. אבל כשאחרים חושבים אחרת ממנו ומבקרים אותו – זה לא לגיטימי. כשמפגינים ליד המעון הרשמי שלך – זה לא לגיטימי. אבל כשאתה בכספי מפלגה, שולח בריונים לבית שלי ולבית של עוד חברים כאן, להעיר ילדה בת 5 בשעה 23:00 בלילה ולהפחיד אותה – זה לגיטימי.כי בעינייך, מה שמשרת אותך – תמיד יהיה לגיטימי! ומה שיגרש אותך מהשלטון, הוא תמיד יהיה לא לגיטימי!

השר אלקין פנה לח"כ נתניהו: "מר נתניהו, זה שהפכת לא לגיטימי לישיבה בממשלה החדשה שהוקמה, לא הופך אותה, את חבריה ואת האזרחים שהצביעו בעבורה ללא לגיטימיים. הממשלה הזו בסך הכל לא רלוונטית בעבורך, וחשוב מכך, היא סופר לגיטימית בעיניי אזרחי מדינת ישראל. הגיע הזמן מר נתניהו שתתחיל להכיר במציאות, לכבד את הכרעת הבוחר ולהבין שהפעם העם החליט אחרת ושהסטטוס שלך השתנה אחרי 12 שנות כהונה כראש ממשלה. העם לגיטימי גם לגיטימי ובוודאי בחירתו הדמוקרטית בקלפי.

כמו כן, הוסיף השא אלקיון ואמר: "מר נתניהו, אז רגע לפני שמדברים על ממשלה שהוקמה בשקר, בהונאת הציבור וכזו שאין לה מנדט מהציבור, כדי שתספור את מספר המנדטים של המפלגות המרכיבות את הממשלה החדשה ותיווכח שהם הרוב. מה לעשות, כך זה במשטר דמוקרטי. כך זה במשטר פרלמנטרי. העם קובע והעם הוא הכי לגיטימי לקבוע את תוצאות הבחירות. כן, אותו עם שכבר מזמן הפכת ללא לגיטימי כי בחרת להיות מנותק ממנו ומצרכיו האמתיים".

לסיום אמר השר: "אנחנו פה כדי לתקן, אז בבקשה תן לנו לעבוד בשקט ולתקן את מה שזקוק לתיקון למען אזרחי מדינת ישראל כולם."

Back to top button