חדשות הארץ

יו"ר הנהלת מרצ: "תומך בהפרדה במעיינות, לעיתים דווקא הפרדה מונעת הדרה"

יו"ר הנהלת מרצ, אורי זכי, כתב לפני זמן קצר (שלישי) בחשבון הטוויטר כי הוא "חושב שיש מקום, במשורה ובצורה מוגבלת, לאפשר זמנים לרחצה נפרדת במעיינות ומקווי מים בשמורות טבע בהם מתקיימת רחצה מסודרת, בדומה לבריכות עירוניות. צריך לאפשר לכל הקבוצות באוכלוסייה ליהנות משכיות החמדה של הטבע בארצנו. הדרת נשים היא פסולה ויש להילחם בה. לעיתים דווקא הפרדה מונעת הדרה", הסביר.

בהמשך אחרי שהותקף הוא כתב " למעשה קיימתי ביומיים האחרונים שיחות עם נשים חרדיות שאני מעריך. נשים חזקות עם קריירה. כולן תמכו בהפרדה הספציפית הזו ואמרו שהמצב כרגע מדיר אותן ואת משפחתן".

שי גליק, מנכ"ל ארגון זכויות האדם 'בצלמו', בירך על דבריו של זכי ואמר: "ניכר שישנו רוב גדול בציבור הישראלי כולל בשמאל שמבין שנתינת זכות לציבור הדתי למעיינות בטבע אינם הדרה או אפליה אלא זכויות לכל אזרחי ישראל ליהנות ממשאבי הטבע. אני משוכנע שהיועץ המשפטי לממשלה שהינו אדם דתי מבין את חשיבות הדבר ויאשר כבר בקיץ הקרוב את הפיילוט להפרדה במעיינות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, השרת להגנת הסביבה תמר זנדברג, בת זוגו של זכי, הודיעה שתילחם נגד ההפרדה במעיינות ודימתה זאת להפרדה בין שחורים ללבנים בארצות הברית.

צילום: מעיין חרוד , דינה רוזנטל רשות הטבע והגנים

Back to top button