חדשות הארץמבזקים

תנועת אומ״ץ דורשת להקים ועדה ממשלתית למלחמה באלימות נגד נשים

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו השבוע אל ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ובכירים אחרים בדרישה להקים ועדת ממשלתית בהולה למלחמה באלימות נגד נשים. בתנועה החליטו לא להרפות ולעצור את האלימות ורצח נשים וזאת כאשר מתחילת השנה נרצחו כבר 20 נשים בישראל.

באומ״ץ מציינים כי רק לפני חודש הזדעזעה המדינה מרצח נוסף של אישה בידי בן זוגה, שוטר סיור במשטרת ישראל ומכאן שרשימת הנתקפות והנרצחות הולכת, מתארכת וחוצה שיאים חדשים. תקציבים שאושרו על ידי האוצר לא הועברו, ובתנועת אומ״ץ שואלים- עד מתי?.

ב- 21 יוני 2019 תנועת אומ"ץ דרשה באמצעות מכתב להעביר בדחיפות את הכספים שהוקצו ליישום התוכנית נגד אלימות במשפחה. תקציבים אלו לא הועברו והמצב מחמיר משנה לשנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשי התנועה מסבירים בפנייתם כי בשנת 2017 נקבעה תכנית החומש הלאומית למיגור אלימות נגד נשים, לה הוקצו 250 מיליון שקלים. התכנית אושרה בעקבות המלצות מומחים וועדת המנכ"לים למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה, עם הערכה תקציבית של 50 מיליון שקלים לשנה. אולם התוכנית אינה מיושמת בשל העובדה שהממשלה לא מימשה את הקצאת התקציב שיועד לתכנית. רק בסוף 2018 אושרו עבור התכנית 50 מיליון ש"ח, התקציב היחידי שעבר עבור התוכנית עד כה.

בתנועת אומ״ץ מסבירים כי כדי להגיע ליעילות מרבית במלחמה הבלתי מתפשרת הזו, יש להקים באופן בהול ועדה ממשלתית. ועדה שתכלול את מערכת המשפט, מערכת האכיפה, שירותי הבריאות ושירותי החינוך והרווחה על מנת לעקור את התופעה מהיסוד, לחנך את החברה, להתריע על קורבנות פוטנציאליים, ולהרתיע אנשים בעלי נטיות אלימות ככל הניתן.

ראשי אומ״ץ מפרטים בפנייתם לגורמים המעורבים כי בנובמבר 20, יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, דרש מהאוצר להעביר 100 מיליון ש"ח לתקצוב התוכנית בנוסף לתקציבה השנתי ואמר: ״הייתה תכנית של 250 מיליון ש"ח שלא מומשה, אנחנו כעת בתקופה בה יש גאות והתעצמות נוראית של אלימות, שלצערנו מגיעה גם לרצח של נשים, ומדינה מתורבתת נורמלית הייתה מתייחסת לזה אחרת, הוועדה מחליטה שעליכם להעביר 100 מיליון ש"ח, שיתנו מענה בין היתר לתקנים הדרושים למאבק הזה. לא יכול להיות שנעמוד מנגד. אני דורש להעביר בטווח המידי 100 מיליון שקל שיכסה את המשך התקצוב."

בתנועת אומ״ץ מבקשים להדגיש שנשים נוספות נפגעות ונרצחות בשל היעדר תקציב שכבר אושר אך לא הועבר וזאת בעיקר עקב משבר הקורונה שאילץ נשים רבות להישאר בבתיהן ולהיחשף לעיתים לאלימות קשה כאשר רשויות המדינה לא נקטו בצעדים משמעותיים. בתנועה מודאגים מאד וקוראים לממשלת ישראל למנוע את הרצח הבא העומד בפתח. על משרד האוצר להעביר מיידית את התקציב למלחמה באלימות כלפי נשים במלואו ולהקים ועדה דחופה שתטפל בנושא בעדיפות עליונה.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

אילוסטרציה. צילום: SplitShire

Back to top button