פוליטי / מדיני

השר לפיד: החוק הפולני הוא חרפה ויפגע קשות ביחסים בין המדינות

שר החוץ יאיר לפיד תקף הערב (חמישי) את החוק שמקדמים בפרלמנט הפולני שמציע למנוע פיצויים לניצולי ומצאצאיהם. כל התביעות שאינן הגיעו להכרה יופסקו או יימחקו, כך מציעים המחוקקים.

"שום חוק לא ישנה את ההיסטוריה. החוק הפולני הוא חרפה ויפגע קשות ביחסים בין המדינות. מדינת ישראל תעמוד כחומת מגן להגנה על זיכרון השואה ועל כבוד ניצולי השואה ורכושם", אמר לפיד

השר לפיד הוסיף: "שימור זיכרון השואה, דאגה לזכויות ניצולי השואה ובכלל זה סוגיית השבת הרכוש היהודי מתקופת השואה, הם רכיב מרכזי בהווייתה ובהגדרת זהותה של מדינת ישראל. זהו נדבך חשוב בפעילות משרד החוץ הישראלי. זוהי חובה ערכית, מוסרית והיסטורית, שכולנו נושאים בגאווה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הצהרת טרזין, שהתקבלה בשנת 2009, קוראת לכל המדינות הרלוונטיות לפעול למען השבת רכוש יהודי, שנגזל בתקופת השואה. ישראל מצפה ממדינות אלו שיפעלו על פי עיקרון זה. העובדה שפולין מתנערת מהצהרה זו היא מדאיגה וחמורה ביותר, הסביר לפיד, "הצעת החוק הפולני, המונעת למעשה השבת רכוש יהודי, או פיצוי תמורתו, לידי ניצולי השואה וצאצאיהם, היא עוול נוראי וחרפה הפוגעת בזכויותיהם של ניצולי השואה וצאצאיהם ויוצאי הקהילות היהודיות, שחיו בפולין במשך מאות שנים. זהו צעד בלתי נתפס."

יאיר לפיד. צילום: ללא קרדיט

Back to top button