חדשות הארץמבזקים

שר הביטחון: הקורונה כאן, נסייע בהקמת מתחם בדיקות בנתב"ג

שר הביטחון, בני גנץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו לעלייה במקרי ההדבקה בנגיף קורונה בימים האחרונים ואמר, " השבוע, לצד ישיבות והערכות מצב ביטחוניות ופגישות מדיניות, קיימתי דיונים סביב התפשטות הקורונה. משרד הביטחון נערך לסייע לרשויות המקומיות ולמשרד הבריאות. לבקשת גורמי הבריאות, אנחנו נסייע בהקמת בזק של מתחם בדיקות קורונה בנתב"ג."

עוד הוסיף שר הביטחון כי "מפקדת אלון ובתוכה יחידת ׳אלה׳ לקטיעת שרשראות הדבקה תמשיך לפעול לפחות עד ספטמבר ותכנית אנשי חיל שמסייעת למבודדים ברשויות, נמצאת גם היא במצב "נצור" למקרה הצורך. זה הזמן של כולנו לגלות אחריות לאומית, ולהישמע להנחיות. כפי שפעלנו עד עכשיו, בכל אתגר לאומי משרד הביטחון יוביל ויסייע לכל צורך."

שר הביטחון גנץ התייחס גם לפעילותו בשבוע האחרון ואמר: "הממשלה אישרה השבוע את הצעותיי להקמת ועדת החקירה למירון, ואת הארכת כהונת הרמטכ״ל לשנה רביעית, לצד החלטות חשובות נוספות. ביום ראשון הקרוב צפויה לנו ישיבה נוספת שבה נמנה סוף סוף את עו"ד עמית איסמן, שאני מיניתי כמ.מ פרקליט המדינה, לפרקליט מדינה קבוע. בהקשר הזה, אני מברך את שר המשפטים סער על קידום המהלך החשוב, במהירות הנדרשת. יש עוד הרבה מהלכים חשובים בקנה – ביניהם, רפורמת הגיוס, העברת כל מרכיבי רפורמת "נפש אחת" למען פצועי צה"ל, אישור התר"ש לצה"ל, וכמובן העברת תקציב מדינה שישחרר את הפקק למשרדי הממשלה לעבוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בין המהלכים שאני מתכוון לקדם" הוסיף גנץ "נמצאת על הפרק גם ועדת החקירה הממלכתית לנושא רכש הצוללות וכלי השיט. מרגע כניסתי לזירה הציבורית אמרתי שאפעל בנושא וכעת בשלו התנאים עם החלפת הממשלה. זו הזדמנות למהלך ראוי וחשוב לביטחון ישראל וזה חלק בלתי נפרד מהשינוי שצריכה להביא ממשלת השינוי. לא כדי לחפש אשמים, אלא כדי לבצע תיקונים. אפעל לשכנע את שאר מרכיבי הקואליציה בצורך להקים את הוועדה, ואני כמובן פתוח לכל שיח בנושא. לא מדובר בנושא פוליטי אלא בסוגיה ביטחונית.

על אסון קריסת הבניין במאמי אמר גנץ, "ליבי עם משפחות הנעדרים, ההרוגים והפצועים באסון הנורא במיאמי. נתפלל לבשורות טובות."

ארכיון. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

Back to top button