חדשות הארץמבזקים

הגננות משדרות שנעצרו בחשד להתעללות: "מדובר בשיטת הרגעה"

אתמול (חמישי) אחר הצהריים פורסמה ברשת החברתית פייסבוק תמונה של פעוט כבן שנה וחצי כשהוא קשור בחיתולים לאורך כל גופו. המשטרה איתרה את כותבת הפוסט, סבתו של הפעוט שהגיעה בהפתעה לגן בשדרות ומצאה אותו כשהוא קשור במצב זה.

בפוסט שפרסמה הסבתא כתבה: "שלום ברצוני לשתף אתכם הורים יקרים במקרה מזעזע שקרה לילד שלנו בגן ****. הגננות **** הכלה שלה ***** ועוד, קשרו את הילד כמו שאתם רואים ,הוא בקושי נושם עם הרבה בכי ודחפו לו מוצץ. עשיתי ביקור פתע בגן, הזדעזעתי מהמראה. הגננות ישבו בחצר עישנו סיגריות והילד בחדר שוכב קשור ולא זז. מהמראה הזה איבדתי הכרה. הגננות אמרו שכל ילד שבוכה הם קושרים אותו ככה ומענישים אותם. הורים לשתף לשתף!!! כל זה יכול לקרות עם הילד שלכם, שכולם ידעו מה שקורה בגן *** בבעלות של *****."

צילום: מתוך הפוסט שפורסם בפייסבוק

בעקבות האירוע המזעזע המשטרה זימנה את שלושת הגננות שמטפלות בילד בגן והן נעצרו לחקירה בחשד להתעללות בקטין חסר ישע. בית המשפט באשקלון האריך היום את מעצרן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחקירת המשטרה עולה כי מדובר "בשיטת הרגעה" כך לטענתן המקובלת בגן מזה זמן רב. עוד עלה בחקירה כי הפעוט לא רצה באותו היום להיכנס לגן וזה העלה את חשדה, על כן חזרה שוב לאחר מכן בהפתעה לגן ונחשפה למראה המזעזע של נכדה הקשור בחיתולים.

במשטרה מבקשים להעביר מסר אל ההורים: "ילדינו מדברים אלינו. כל חשד שעולה עליכם לפנות אלינו, אל גורמי האכיפה ואל גורמי הרווחה ולהציף את הבעיות. אנחנו יודעים להתמודד ולטפל בנושא".

צילום: דוברות המשטרה

אביו של הפעוט התייחס הבוקר למקרה ואמר: "אמא שלי הייתה לוקחת בשבועיים האחרונים את הבן שלי למעון וכשהייתי מתקשר לשאול אותה איך הוא היה בכניסה לגן, היא הייתה מספרת שלי ש"איך שהוא רואה את הגן הוא בוכה". אני לא הבנתי למה הוא בוכה בכל בוקר בכניסה לגן אבל עכשיו הכל ברור. אבא שלי נפטר לפני 21 שנה כשהייתי בן 10. אני זוכר אותו ביום שקברו אותו כשהוא עטוף ככה. מאז שהמקרה נחשף התמונה הזו של הבן שלי קשור לא יוצאת לי מהראש. כשהייתי רואה בחדשות מקרים כאלה הייתי אומר לעצמי "איזה מסכנים ההורים האלה", היום אני עובר את זה בעצמי. הם עשו את זה לילד שלי, כל הגוף שלי רועד מעצבים ואני לא מפסיק לבכות. אני מקווה שהחוק יבוא לידי ביטוי".

הסבתא שחשפה את האירוע בפוסט שפרסמה כאמור ברשת החברתית פייסבוק אמרה: "חשדתי כל הזמן שקורה שם משהו. התרעתי בפני ההורים וזעקתי שיעשו משהו אבל אף אחד לא רצה להקשיב לי אמרו שאני סתם מדברת. עד שהחלטתי לבדוק בעצמי ועשיתי שם ביקור פתע. גם אחרי שחשפתי את המקרה עדיין חושבים שאני סתם מכפישה. אבל הכל אמת, אני שמחה שהמשטרה עכשיו נכנסה לתמונה".

דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות אמרה בתגובה לאירוע: "התיעוד שעלה לרשת מחריד. זו התנהגות מזעזעת שמחייבת אכיפה וענישה. שוב אנו רואים כמה נחוץ לפקח גם על מעונות היום והגנים הפרטיים ולאפשר רק למטפלות מוכשרות ומוסמכות לטפל בילדינו. ארגון הגננות דוחף שנים להעברת האחריות למשרד החינוך והדבר קורם עור וגידים בימים אלה אך הדרך עודנה ארוכה".

תגובה אחת

  1. מזעזע !! עצוב שנימשך יתעללות בחסר ישע.. ההורים כבר איבדו אימון במסגרות גנים ופעוטון. .. חובה מצלמות. ואבחון פסיכיאטרי לכול מי שניכנסת לעבוד. דבר כזה … לא אמיתיייייי

Back to top button