מבזקיםמשפטי/פלילי

נשיאת העליון לשעבר, מרים נאור, נבחרה לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון

נשיאת בית משפט העליון לשעבר, מרים נאור, נבחרה לעמוד בראש וועדת החקירה הממלכתית לאסון בהר מירון. לפני שבוע הממשלה אישרה לאחר חודשיים את הקמת ועדת החקירה.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה במעמד הקראת כתבי המינוי: "מתוקף סמכותי לפי סעיף 4 לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968, ועל יסוד החלטה מס' 7 של הממשלה ה-36 מיום י' בתמוז התשפ"א, 20.6.2021, אני ממנה אתכם – השופטת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס; הרב מרדכי קרליץ; והאלוף (במיל') שלמה ינאי – בהסכמתכם, לכהן כחברי ועדת החקירה הממלכתית בעניין האסון שהתרחש השנה בהילולת ל"ג בעומר במירון. בראש הוועדה תעמוד הנשיאה בדימוס נאור. "

עוד אמרה הנשיאה חיות: "באסון מירון מצאו את מותם 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150. כולם באו במצוות אמונתם להילולת רשב"י, המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר – והאסון שאירע טלטל בכאב גדול את כולנו. במעמד זה אני מבקשת להעביר את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהן ולשלוח איחולי החלמה לפצועים בגוף ובנפש. החלטת הממשלה מה- 20 ביוני בדבר הקמת ועדת חקירה ממלכתית קובעת כי האסון שהתרחש, לרבות הסיכונים הקיימים באירועים דומים, הוא נושא בעל חשיבות ציבורית חיונית הטעון בירור. כמו כן נקבע בהחלטת הממשלה כי הוועדה תמליץ על הדרך הנכונה לעריכת אירועים המוניים. זאת, בעיקר במקומות פולחן דתיים, ובפרט לגבי השינויים הנדרשים באתר הילולת ל"ג בעומר בהר מירון ובתשתיותיו, לצורך בטיחות קיום אירועים בו בעתיד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הרשות השופטת

הנשיאה חיות הדגישה: "הקמת ועדת חקירה ממלכתית על ידי גורם בלתי תלוי נועדה להבטיח את עצמאותה ואת אמון הציבור בעבודתה ובמסקנותיה. בהתחשב בגודל האסון, וברגישות הסוגיות הטעונות בירור, בחרתי להעמיד בראש הוועדה את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, ולצדה יכהנו, כאמור, הרב מרדכי קרליץ והאלוף במילואים שלמה ינאי. הנשיאה בדימוס נאור היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי. היא כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט ודנה בתיקים מן המורכבים ביותר שידעה המדינה."

לסיום אמרה הנשיאה חיות: "הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק ולוֹ ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבניה. הוא שימש בעבר כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר הראוי בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, ולוֹ בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י. האלוף ינאי שימש כאלוף פיקוד הדרום וכראש אגף התכנון במטכ"ל, והוא עתיר ידע וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה והתכנון. מאז שפרש מצה״ל עוסק האלוף ינאי בניהול חברות מובילות במשק. כמו כן הוא משמש כיושב ראש עמותת על"ם – עמותה לנוער במצבי סיכון. היום, י"ז בתמוז, הוא היום שבו על פי המסורת היהודית נבקעו חומות העיר ירושלים. מי ייתן והוועדה שחבריה מתמנים היום תעשה לתיקון ולבניין יציב, בהיבטים חברתיים ובטיחותיים כאחד."

צילום: דוברות הרשות השופטת

Back to top button