פוליטי / מדיני

לפיד בפגישה עם מזכיר המדינה בלינקן: "לישראל יש השגות על הסכם הגרעין"

שר החוץ, יאיר לפיד נפגש הערב (ראשו) עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן ברומא וזאת הפגישה מדינית הראשונה של השניים.

"אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל. בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הבי-פרטיזני של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד", אמר לפיד.

לפיד אמר כי הוא מצפה לעבוד עם מזכיר המדינה על הרחבת מעגל השלום באזורנו. "זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון", כך לדבריו. "לישראל יש השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בוינה, אבל אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר", אמר לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד סיכם ואמר: "במאבק על חופש, דמוקרטיה וחתירה מתמדת לשלום, מזכיר המדינה בלינקן הוא חבר גדול, ושותף גדול. כמוני, הוא גדל בביתו של ניצול שואה, שאמר תמיד שחובתו של העולם הוא לשמור על בטחונה ושלומה של מדינת ישראל".

בתוך כך, העימות בין ישראל ופולין, על רקע חוק הפיצויים שמבקשים לחוקק בפולין, ממשיך להתרחב והיום שגרירי המדינות זומנו לשיחות נזיפה במשרדי החוץ המקומיים. "כדאי לראש ממשלת פולין לבדוק שוב את העובדות. על אדמת פולין נרצחו מיליוני יהודים ושום חקיקה לא תמחק את זכרם. אנחנו לא מעוניינים בכסף הפולני ועצם הרמיזה היא אנטישמית", תקף לפיד והוסיף, "אנחנו נלחמים על זכרם של נספי השואה, על גאוות העם שלנו, ולא ניתן לאף פרלמנט לחוקק חוקים שמטרתם להכחיש את השואה".

צילום: Stefano Meloni ודוברות שגרירות ישראל ברומא

Back to top button