מבזקיםפוליטי / מדיני

שוב סערה בוועדה המסדרת: "עבד כי ימלוך זה נפתלי בנט ונבל כי ישבע לחם זה ליברמן"

סערה בפתח ישיבת הוועדה המסדרת הבוקר, לאחר שיושבת ראש הוועדה סילמן בחרה להתחיל את הדיון הבוקר (שני) ב-8:30 שלא מהסעיף הראשון על סדר היום, שעוסק בהסמכת ועדה לדיון בהצעת הממשלה להאריך את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ עידית סילמן, החלה את הדיון מסעיף ב', העוסק בבקשת הממשלה להקדים את הדיון בשורה של הצעות חוק. בעקבות זאת מתחו חברי האופוזיציה ביקורת על ההתנהלות, וטענו לניסיון למחטף. ח"כ שמחה רוטמן כינה את ההתנהלות הזו כ"עבד כי ימלוך". ח"כ יעקב מרגי ביקש מח"כ רוטמן שיגיד במפורש מי זה העבד, וח"כ רוטמן השיב: "עבד כי ימלוך זה נפתלי בנט ונבל כי ישבע לחם זה ליברמן, והדבר הזה מרגיז את הארץ. אתם מקבלים את התחושה הזו מכל מקום, ברחובות ובוועדה".

ח"כ קטי שטרית כינתה את ההתנהגות הזו כהיבריס, ואמרה: "חטא היוהרה גורר בעקבותיו עונש ותבוסה. הוא מתייחס להשפלת הזולת, מצד בני אדם שסבורים שאם ינהגו בגסות קרנם תעלה. החוטא בהיבריס מביש את קורבנו על לא עוול בכפו, למען סיפוקו. ח"כ אחמד טיבי העיר בתגובה: "זה חלק גם על הליכוד כשהיה בממשלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנגד אמר ח"כ ולדימיר בליאק כי מה שקורה בוועדה המסדרת בימים האחרונים הוא עצוב ומביש, ולא משרת את המטרה של חברי האופוזיציה.

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן התייחסה לאיומים על ח"כ סילמן ואמרה כי באותו יום שהיא הואשמה באופן מרומז בהסתה נגד סילמן הדובר שלה היה בחדר מיון, "כי בשבת תרבות מישהו ניבה לתקוף אותי והוא חצץ בנינו. במשך שבוע שלם אני מוצגת בערוץ 12 כמסיתה ויוצרת אלימות. זה הגיע לתקיפה פיזית ולאף אחד לא אכפת. נשות הימין לא זוכות להגנה ולאתרוג לו זוכות נשות השמאל. כשעידית סילמן מותקפת ורבלית על הארץ רועדת, כשגלית דיסטל כמעט מותקפת פיזית אף אחד לא יודע".

בעקבות מהומה נוספת שפרצה לאחר מכן, בזמן דבריו של ח"כ עופר כסיף שמחה על כך שנמנעת חקיקה פרטית, החליטה היו"ר סילמן לצאת להתייעצות סיעתית ולאחר כחמש דקות הישיבה חודשה ישר להצבעה על בקשת הממשלה לפטור מחובת הנחה, ושוב פרצה סערה בעת ההצבעה.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

תגובה אחת

  1. ישיבות הועדה המסדרת הפכו לחזיון אימים של מופע סוריאליסטי בכתה ג׳. המשתתפים ברובם לא מקבלים תעודת מעבר לכיתה ד׳ בגלל יכולת ביטוי מוגבלת. הועדה המסדרת שוקלת מתן שעורי עזר לחברי כנסת שמתקשים לחבר שני משפטים רצופים ללא צעקות והשמעת מילות שיטנה כלפי חבריהם.
    חברים שעד לפני שבועיים ניהלו את המדינה כחברי ושרי קואליציה חושפים בפומבי את ערוותם ומוכיחים שהתמנו בגלל קשרים ולא בגלל כישורים. אין בנמצא ולו אדם מבוגר איד שישים מחסום וזמן לפיהם של אנשים שחוץ מצרחות וניבול פה אין להם שום מסר נוסף.

Back to top button