חדשות הארץמבזקים

פרויקט הזנת חול בחוף הסלע בבת ים יצא לדרך

העבודות להזנת חול, למטרות הגנה על המצוק החופי בחוף הסלע בבת ים, יצאו היום (שני) לדרך. העבודות מבוצעות בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, בהתאם להיתר הטלה לים שניתן על-ידי ועדה בין-משרדית בראשות המשרד להגנת הסביבה, ובביצוע של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון.

הטלת החול בחוף הסלע ומדרום לו נועדה להרחבת רצועת חוף הים באזור למטרת הגנה על המצוק החופי. ההזנה בחול, שמקורו בסמוך לשובר הגלים של נמל אשדוד, נדרשת כפעולה מתקנת בעקבות תהליכי סחף חול (ארוזיה) משמעותיים בחופי בת ים, הנובעים משילוב של סערות החורף בים והשפעת תשתיות הימיות מדרום לרצועת החוף. החול נבדק לתכולת מזהמים טרם הטלתו ונמצא נקי ומתאים למטרה זו.

הזנת חול בחופי הים היא פעולה מקובלת ונפוצה בעולם, של הוספת חול לקטעי חוף באמצעים טכנולוגיים שונים, והיא משמשת לשיקום חופים חוליים שנסחפו והוצרו, להרחבת חופים חוליים לצורכי פיתוח ולשימוש ציבורי ותיירותי ולשחזור או יצירת רצועות חוף חוליות לרגלי מצוקים כשיטה להגנת בסיסם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקור החול הוא בחפירה ימית ולכן הוא רטוב ומכיל מינרלים שונים וכן לעיתים גם חומר אורגני, הבא לידי ביטוי לעיתים בגוון כהה יותר מאשר זה המאפיין חול ים יבש. להבדלי צבע אלו אין משמעות סביבתית או בריאותית.

הזנת החול תתבצע באמצעות ספינת מחפר ייעודית ואמצעים נוספים אשר ייראו היטב בקרבת החוף. יש להימנע מהתקרבות לאזור הפעולות ולהישמע להוראות המצילים והמפקחים.

המשרד להגנת הסביבה פועל לשיקום ולהזנת החופים בחול, לרווחת הציבור ומפקחי היחידה הימית במשרד יעקבו אחרי כל תהליך ההטלה.

צילום: איל לרמן
צילום: איל לרמן
צילום: איל לרמן

Back to top button