פוליטי / מדיני

כהנא: "זמן לאחדות וריבוי אהבה, שנאה אינה תכנית עבודה"

בנאום שנשא השר לשירותי דת מתן כהנא בתגובה לפני זמן קצר (שני) לאי אמון שהגישו הסיעות החרדיות אמר השר: "מול עיני עומדת הצעת האי האמון שלכם בה בשתיים וחצי שורות מוזכרת שמונה פעמים המילה "שנאה". הצעה שמוגשת בשלושת השבועות של אבלות על חורבן בית המקדש, ימים בהם אמורים להשתדל להרבות אהבה ולהמנע ממחלוקות. היהדות וההלכה זה הדבר הכי טוב שיש לנו. מתנה שהקב"ה נתן לנו. אז איפה הבעיה? הבעיה היא בעטיפות שבהן נעטפו המתנות היקרות האלו לאורך השנים. מנגנונים של עסקנים מרחיקים את עם ישראל מהיהדות. עם ישראל מחפש יהדות, הוא בורח מהעטיפות בהן היא עטופה כבר יותר מידי זמן. בשבועיים האחרונים הפכתי יעד למתקפות ארסיות. אפילו למאמר מערכת ביתד נאמן זכיתי. אני שמח על כך. זה מראה שאני בכיוון הנכון."

כהנא המשיך, "אתם אומרים שיש שנאה ללומדי התורה?? הרי בכל הזדמנות אני חוזר ואומר שמדינת ישראל קיימת בזכות לימוד התורה. בכל הזדמנות אני אומר שמי שמסוגל להקדיש את חייו ללימוד תורה ולא עושה זאת – מועל בתפקידו כלפי עם ישראל. יש במדינת ישראל חצי מליון אזרחים לא יהודים, רובם מזרע ישראל. רבים מהם רוצים, או לפחות רצו להתגייר ולהיות חלק מעם ישראל. חלקנו פוגשים אותם בצבא, בלימודים, בעבודה ויש גם חתונות. מה עדיף? שנמשיך לטמון את הראש בחול ונביא להתבוללות? או שנכון לאפשר לרבני ערים לגייר על פי ההלכה? באיזו מהאפשרויות תהיה היהדות במצב יותר טוב? גם הרב עובדיה זכה למתקפות בנושא הגיור ביתד נאמן. ואני הקטן שמח להצטרף לקבוצה מכובדת של מותקפים בעניין זה. בשנת 2017 התפרסם דו"ח של מבקר המדינה ובו התברר כי באחת מערי המרכז יש רק ל-10% מהמשגיחים הסמכה להיות משגיח. בעיר גדולה אחרת יש רק ל-25% ובאחת אחרת רק ל-17%. בחלק מהערים בהן בדקו את את שעות העבודה של המשגיחים התברר כי חלק מהמשגיחים עובדים בין 20 ל 24 שעות ביממה. כולנו מבינים את המשמעות.. מאידך ערים כמו תל אביב ואשדוד קבלו צל"ש על רמת עבודת המשגיחים שלהם."

"מה אתם אומרים?" אמר כהנא, "אם בעל עסק מעיר עם 17% משגיחים מוסמכים יקבל כשרות מהמועצה הדתית בתל אביב האוכל שלו יהיה כשר יותר או פחות? אנחנו לא באים לפגוע בכשרות אלא להרים את מערך הכשרות. אם רק נצליח להפריד את היהדות מהעסקנות שסובבת אותה בשנים האחרונות, היהדות תחזור להיות הגורם שמאחד את עם ישראל. בעז"ה אנחנו נחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל ונקדש שם שמיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button