חדשות הארץ

"כהנא והבוס פוגעים ברבנות ובדיינים ומוכרים את זה לציבור כמהפכה"

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז, פתח ביממה האחרונה (שלישי) במתקפה כנגד השר לשירותי דת מתן כהנא. לדברי מעוז, כהנא החל במספר יוזמות והליכים שתכליתם החלשת הרבנות, פגיעה ביהדות, ובזהות היהודית של המדינה.

חה"כ מעוז, תקף את השר, בסדרת נאומים במליאת הכנסת, בנאום בנושא הכשרות אומר חה"כ מעוז כי כהנא פוגע ברבנות ובכשרות במדינה "ממשלת השמאל החדשה בהובלת שר הדתות החדש, מבקשת לערוך מהפכה בעולם הכשרות. הצעד הראשון הוא פתיחת אזורי הכשרות, כך שכל רבנות מקומית תוכל להעניק השגחה בכל מקום בארץ, כחלק מהמגמה המופיעה בהסכם שבין יש עתיד וימינה על "חקיקה בתחום הכשרות לטובת יצירת תחרות בין גופי כשרות שונים"."

לדברי מעוז "צריך לשים את הדברים על השולחן. ראשית, פתיחת אזורי הכשרות היא סיסמה יפה ריקה מתוכן. אין שום יכולת מעשית ושום יעילות בכך שרבנות אילת תנסה להשגיח על הכשרות במפעלים בנהריה, או שרבנות טבריה תפקח על בית קפה באשדוד. מה שעומד מאחורי הרעיון הזה של מתן כהנא, הוא לאפשר לרבנים מקומיים מסוימים, שתפיסתם האידיאולוגית היא – החלשת הרבנות הראשית, להרחיב את סמכותם מעבר לתחומי הרבנות המקומית שבראשה הם עומדים.
אך הדבר החמור באמת שעושה מתן כהנא זה הטעיית הציבור והניסיון לשווק לו את הפגיעה בכשרות הממלכתית כיצירת תחרות מועילה", הוסיף הח"כ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנאום נוסף, הסביר מעוז, את ההשלכות של המהלך אשר מקדם השר כהנא בנוגע לתיקון בחוק למינוי הדיינים "השבוע אישרה ממשלת השמאל של מדינת כל אזרחיה את התיקון של מתן כהנא לחוק מינוי הדיינים, תוך שימוש במכבסת מילים ובהנדסת תודעה – "תיקון החוק יעגן את השוויון בין גברים לנשים מבין נבחרי הציבור החברים בוועדה, תוך שהוא מאפשר לכנסת ולממשלה מרחב תמרון רחב יותר". ובתרגום לעברית מדוברת – בואו נדפוק את החרדים ונדאג שהם לא יוכלו להיות שותפים בבחירת הדיינים."

לדברי מעוז "אחר כך כהנא והבוס שלו, ימכרו את זה לציבור, כאילו הם כמובן דואגים לכך שיתמנו דיינים "ציוניים", כשהמילה "ציוניים" משמשת אותם בתור שם קוד מכובס ומהונדס למינוי דיינים ליברליים, מזרם מאוד מסוים, שמתאים לאנשי המפלגה המתקראת "ימינה" כמו כפפה ליד."

לסיום אמר כי "כל הפעילות הזו של כהנא, היא ביטוי נאמן לרוח ההסכמים הקואליציוניים בענייני דת ומדינה, שמי שהיו שותפים לניסוחם הם אנשי 'נאמני תורה ועבודה', אותו ארגון שיחד עם התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית מוביל את המאבק ברבנות הראשית, בבתי הדין הרבניים ובכל סממן של זהותה היהודית של מדינת ישראל." סיים חה"כ מעוז.

בנאום נוסף, התייחס מעוז, לנושא הגיור, שם הזכיר כי בכוונת השר לפגוע גם בנושא הגיור בישראל. חה"כ מעוז הסביר "ישנו מיעוט קטן של רבנים, שסובר שניתן לגייר ולקבל ללא קבלת מצוות בתנאים מסוימים, הדעה הובאה לפני גדולי הרבנים במשך השנים האחרונות ונדחתה. ההצעה שמוצעת כעת בידי מתן כהנא וממשלת כל אזרחיה, היא לאפשר גיור ע"י רבני ערים, מטרת ההצעה היא לאפשר גיור ללא קבלת תורה ומצוות ע"י אחד או שניים מרבני הערים המכהנים הנוקטים בשיטה זו, ומכיוון שנפתחו גם אזורי הרישום לנישואין הם יוכלו להינשא באותם הערים. הצעה זו, היא התערבות פוליטית גסה בנושאים הלכתיים והכרעה לטובת דעה שלא מקובלת בהלכה כנגד דעת הרוב המוחלט של רבני ישראל", אומר מעוז.

לדברי מעוז, הרפורמה המוצעת של כהנא, תביא לכך שבסוף יהיו כאן שני עמים, שלא יוכלו להתחתן זה בזה והדבר יביא לכך שיתחדש כאן זרם חדש ביהדות, כיוון שתיווצר קבוצה של פסולי חיתון, שהן האורתודוקסים והן החרדים בישראל לא יתחתנו איתם, דבר שיביא לדברי מעוז לפגיעה ביציבות במדינה "ההצעה של כהנא וממשלת כל אזרחיה, היא חוסר אחריות לאומי והפקרת המשכיות עם ישראל והיציבות החברתית במדינה. חייבים לעצור את הסחף, ולהשאיר את נושא הגיור באחריות הרבנות הראשית בלבד". הוסיף מעוז.

Back to top button