מבזקיםמשפטי/פלילי

תשע וחצי שנות מאסר ליונתן פדידה, שהורשע בדריסתם למוות של שני רוכבי אופניים

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (רביעי) תשע וחצי שנות מאסר על יונתן פדידה, שהורשע בדריסתם למוות של שני רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר וינשטיין בשרון לפני כשנה וחצי. פדידה הורשע בהמתה בקלות דעת. במסגרת הסדר טיעון פדידה הורשע גם בנהיגה בשכרות, בשיבוש מהלכי משפט, נהיגה בקלות ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית. אך לא הייתה הסכמה לגבי מידת העונש, והפרקליטות דרשה מבית המשפט המחוזי בלוד לגזור 12 שנות מאסר לפדידה.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "החלטתי לגזור על הנאשם ענישה המצויה מעט מעל לרף התחתון של המתחם העונש שנקבע, על-מנת ליתן ביטוי מסוים לשיקול של הרתעת הרבים ולמגמת ההחמרה שקיימת ביחס לתאונות דרכים קטלניות – ובעיקר אלה שנגרמו בשל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, כחלק מתפקידם של בתי-המשפט לתרום את חלקם למאבק בקטל בדרכים. אלא, שגם מגמת החמרה זו יש ליישם במתינות ובהדרגה, ובמיוחד בעניינו של נאשם אשר מודה במיוחס לו ומבטא השלמה עם העובדה שעליו לשלם מחיר על מעשיו הקשים באמצעות נשיאת עונש מאחורי סורג ובריח לתקופה ממושכת."

עו"ד שגיא שגב, מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), מסר בתגובה לגזר הדין: "בית המשפט גזר על הנאשם 9.5 שנות מאסר, פיצויים למשפחות הקורבנות, 15 שנות שלילת רישיון מיום השחרור ועונשים נוספים. העונש שנגזר ממשיך את מגמת ההחמרה ביחס לתאונות דרכים קטלניות בכלל ולנהיגה בקלות דעת ותחת השפעת סמים בפרט. כזכור, לאור נסיבות המקרה החמורות, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להחמיר עם הנאשם ולהטיל עליו 12 שנות מאסר. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: זק"א

Back to top button