מבזקיםמשפטי/פלילי

פלסטיני מעזה נשלח למאסר עולם ו- 5 שנות מאסר על רצח הנער עאדל ח'טיב משפרעם

בית המשפט המחוזי בחיפה הטיל היום (רביעי) על הנאשם ויסאם אבו אלחסנה תושב עזה, אשר רצח את הנער עאדל ח'טיב משפרעם, עונש מאסר עולם. כמו כן קבע בית המשפט כי בגין עבירת החטיפה הנלוות לעבירת הרצח – יוטל עונש של חמש שנות מאסר בפועל, שירוצו במצטבר לעונש מאסר העולם. העונש מתייחס למכלול נסיבות האירוע המעידות על כך שמדובר במעשה רצח אשר מגלם רוע טהור תוך תכנון מראש על ידי הנאשם שדקר את המנוח 21 דקירות, גרם נזק נפשי ורגשי חמור ביותר לבני משפחתו של המנוח, כאשר והסיבות שהביאו את הנאשם לביצוע מעשיו הן בצע כסף בלבד.

הפרקליטות עמדה בטיעוניה לעונש: "על הערכים המוגנים שנפגעו פועל יוצא של מעשיו החמורים של הנאשם וכן על הנסיבות האכזריות הקשורות בביצוע העבירות. הודגשו התכנון המוקדם "הקר" שקדם לביצוע עבירת החטיפה לשם רצח; מניע בצע הכסף שהיה קיים אצלו עובר למעשיו; וקור רוחו של הנאשם, שלא נתקף בייסורים או בחרטה לאחר שקבר את המנוח, אלא שהגדיל עשות והניח לאחר מעשיו מכתב כופר ודרש 400 אלף שקל, על מכונית הסמוכה לבית הורי המנוח."

כאמור, בית המשפט השית על הנאשם עונש מאסר עולם ועוד חמש שנות מאסר לריצוי בפועל, שירוצו במצטבר, פיצוי כולל של 258 אלף ש"ח אשר יחולק בין ששת בני המשפחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התיק נוהל על ידי עו"ד הילה כץ מפרקליטות מחוז חיפה.

Back to top button