מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: קנס בסך 5,000 ש"ח יוטל על היוצאים למדינות אסורות

הוועדה בראשות ח"כ גלעד קריב אישרה היום (רביעי) את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת היציאה מישראל) (תיקון מס' 4) התשפ"א–2021.

הממשלה עשתה שימוש ב"חריג הדחיפות״ שבחוק הקורונה הגדול, כך שהתיקון נכנס לתוקף כבר ב- 28 ביוני, ללא אישור הוועדה. הוועדה מוסמכת לאשר או לא לאשר את התקנות או רק חלק מהן וכן לשנות את תקופת תוקפן של התקנות.

רקע: בחודש מאי 2021 הותקנו תקנות הקובעות איסור על היציאה מישראל למדינות שמוגדרות כמדינות בסיכון גבוה, למעט יציאה בשל חריגים שמפורטים בהן. הן נכנסו לתוקף בשלישי במאי והוארכו מאז מספר פעמים, תוך שינוי של המדינות שלגביהן חל האיסור, ותוקפן הנוכחי הוא עד ל- 11 ביולי. התקנות אוסרות על היציאה למדינות הבאות: ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, ארגנטינה ורוסיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צו בידוד בית של משרד הבריאות קובע כיום כי כל מי שייכנס לישראל מהמדינות שהוגדרו בסיכון גבוה לפי תקנות איסור היציאה יהיה חייב בבידוד, גם אם הוא מחוסן או מחלים.

התקנות אושרו פה אחד בתמיכתם של חמישה ח"כים: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים יום טוב כלפון (ימינה), לימור מגן תלם (ישראל ביתנו), צביקה האוזר (תקווה חדשה) מוסי רז (מרצ).

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button