צרכנות

טיפים לאימון בחדר כושר

למרות המודעות ההולכת וגוברת לתרומה הרבה של פעילות גופנית סדירה לבריאות הגופנית והנפשית, אחוז לא גבוה של האוכלוסייה אכן פעיל גופנית בצורה מבוקרת וסדירה. מבין הפעילים בקביעות, חלק ניכר מבצע את הפעילות בחדר הכושר. בעזרת מכשור ואמצעי עזר רבים המצויים בו ניתן לשפר את היכולת האירובית והאנאירובית, הכוח והגמישות. יתרונו הגדול של חדר הכושר נעוץ בכך שהוא מאפשר לשלב פעילות גופנית ברוב מרכיבי הכושר הגופני בפיקוח צמוד של צוות מקצועי ומיומן ובתנאים בטוחים שאינם תלויים במזג האוויר.

קרדיט תמונה: PEXELS

מהי מטרתו של חדר הכושר?

מטרתו של חדר כושר (לדוגמא של רשת הולמס פלייס), הינה שיפור המרכיבים השונים של הכושר הגופני כגון סיבולת לב ריאה, גמישות וכוח בחדרי הכושר. מתקנים שונים בהם ניתן למקד את הפעילות לשיפור אלמנט כושר מסויים: מסילות כושר, אופניים נייחים, אליפטיקלים, ספסלי משקולות, מתקני מתח ועוד.

פעילות אירובית על מכשירים בחדר כושר
מלבד מסילה נעה (הליכון) קיימים היום בחדרי כושר מגוון רחב של מכשירים נוספים המאפשרים לבצע פעילות גופנית אירובית לכל דבר. ביניהם ניתן למנות: מכשיר סטפר, אופניים נייחים, קרוס-טריינר ועוד.
פעילות על מכשירים אלו מאפשרת לנו להגדיל את מגוון הפעילויות (עיקרון חשוב בהתמדה ובשמירה על תוכנית כושר לטווח ארוך) וכמו כן, לאמן את השרירים בזוויות שונות ומשונות בשימוש מכשירים אלו, יש להקפיד על פעילות בדופק קבוע ובזמן ממוצע של כשעה (סך הזמן בכל המכשירים יחד), מעבר לזמן זה יש להיוועץ עם מאמן מוסמך.
הנחיה לגבי מתאמנים מתחילים: במידה וזמן של שעת פעילות קשה עבורם – יש להתחיל בפעילות של 20-30 דקות סה”כ, ולהעלות את הזמן בהדרגה משבוע לשבוע בתוכנית האימונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם כאשר מדובר באימון עם מכשירי כושר ביתיים מומלץ להתחיל להתאמן בהדרגה.

אימון התנגדות (שימוש במשקולות ומכונות בחדר כושר)

אחת ממטרות הנפוצות ביותר היא שיפור חזות הגוף. שיפור כזה יושג על ידי הורדת אחוזי שומן והעלאת חתך הרוחב של השריר.

איך משיגים זאת ? באמצעות אימון התנגדות ( אנאירובי) ניתן לשפר את גודלו ואת מראהו של השריר. הורדת אחוז השומן מושפעת, בעיקר מפעילות אירובית ( מסילה, אופניים, קרוס טריינר ועוד) המבוצעת משכי זמן ארוכים בעצימות בינונית- גבוהה. גם לעליית מסת השריר השפעה על הורדת אחוז שומן- עלייה במסה מעלה הוצאה אנרגטית בעת האימון ובעת מנוחה. כתוצאה מעלייה בחילוף החומרים שגדל ככל שמסת השריר גדלה.

זמן האימון המומלץ בחדר הכושר

מתאמנים רבים סבורים שיש להקדיש לאימון בחדר הכושר זמן רב 1.5-2 שעות לפחות (לעתים אף יותר) מסתבר שאימון אפקטיבי בחדר הכושר מומלץ שיימשך לכול היותר עד 60 דקות!
אימונים ארוכים במיוחד פחות יעילים לשם השגת המטרות השונות של המתאמנים

בהצלחה!

Back to top button