מבזקים

ח"כ מעוז: משמעותה של הצעת החוק – הדרתם של כל חברי הכנסת הגברים

יושב ראש מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חבר הכנסת אבי מעוז, פנה לפני זמן קצר (חמישי) ליושב ראש הכנסת, מיקי לוי תחת הכותרת "הדרת חברי הכנסת הגברים ממועמדות לוועדה למינוי דיינים". במכתב מלין חה"כ מעוז, על כך שתיקון החוק למינוי דיינים, מדיר גברים, ומונע מכ-85 חברי כנסת הגברים להגיש מועמדות לחברות בוועדה.

חבר הכנסת מעוז כתב במכתבו: "‏מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים, ‏הצעת החוק הנ"ל מבקשת לקבוע כי "חובת הייצוג השווה בין המינים תחול על נציגי הכנסת והממשלה יחד ‏ומתוך ארבעת הנציגים יהיו שתי נשים לפחות. היות וכבר התפרסם כי נציגי הממשלה בוועדה יהיו השרים כהנא ואלקין, משמעותה של הצעת החוק ‏המדוברת היא אחת ויחידה – הדרתם של כל חברי הכנסת הגברים מהאפשרות להיות חברים בוועדה. ‏מדובר בפגיעה חמורה במעמדם של חברי הכנסת כנציגי ציבור, ובזכותם למלא את שליחותם בפרט שהם מונים ‏72% מחברי הכנסת."

לסיום קרא חבר הכנסת מעוז לפעול למען אבוד הכנסת ולעצור את תיקון החוק: "אני קורא לך לפעול למען כבוד הכנסת ולהפעיל את סמכותך בכדי לעצור את המשך קידומו של החוק, במידה ‏והממשלה מעוניינת בבחירת שתי חברות כנסת, יתכבדו להעמידן לבחירה חופשית ללא הדרת חברי הכנסת ‏הגברים והכנסת תבחר את נציגיה בצורה דמוקרטית".

תגובה אחת

Back to top button