מבזקיםמשפטי/פלילי

לשכת עורכי הדין בעתירה לבג"צ: "הביטוח הלאומי השתלט על הוועדות הרפואיות"

עתירה שהוגשה לבית המשפט העליון על ידי לשכת עורכי הדין, על ידי עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין, חושפת לכאורה שורה של התנהלויות פסולות של הביטוח הלאומי שיש בהם כדי להשפיע על הוועדות הרפואיות בניגוד לדין.

העתירה הוגשה לאחר שלאחרונה הצטברו בוועדות הביטוח לאומי שבלשכת עורכי הדין עדויות רבות, המעידות לכאורה על התערבות של הביטוח הלאומי בפעילות הוועדות הרפואיות, למרות שעל פי החוק הן אמורות להיות גוף עצמאי בלתי תלוי. לעתירה צורפו מסמכים ותצהירים המוכיחים שנציגי הביטוח הלאומי מנחים את הרופאים כיצד לפסוק בוועדות, וכן מצורפות הוכחות לתיקון פרוטוקולים ללא ידיעת המבוטחים.

במקרים בהם דנות הוועדות הרפואיות, נמצאים למעשה מצד אחד המבוטחים ומצד שני הביטוח הלאומי. על פי חוק, חייבות הוועדות להיות ניטרליות ובלתי תלויות בבואן לדון במקרים. בפועל, על פי העתירה, המציאות היא כי הביטוח הלאומי למעשה ממנה את הרופאים היושבים בוועדות, מתווה מדיניות, מפקח על החלטותיהם ומשנה פרוטוקולים, כל זאת תוך פגיעה מהותית בזכויות המבוטחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד ענת קאופמן, המשמשת כיו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין ומובילה את העתירה, אמרה כי "מישהו התבלבל ושכח את המטרה הבלעדית של החוק – טובת המבוטח. מה שקרה לאחרונה הוא שהצטברו אצלנו בוועדת ביטוח לאומי שבלשכת עורכי הדין עדויות חמורות רבות. את צעדי הביטוח לאומי לאורך השנים ניתן להבין רק לאור הפרנויה מרמאות המבוטחים ומהתדלדלות הקופה. הוא השתלט על הוועדות ששם נקבע גורל המבוטחים. הוועדות הרפואיות הן גוף שחייב להיות עצמאי ובלתי תלוי ולבחון מצב בריאותי ללא חשש מ"האח הגדול". גם אם יש רצון טוב, כוח מוחלט בלי בקרה – משחית. חשוב להדגיש, העתירה אינה כנגד הרופאים וגם לא כנגד הפקידים אלא כנגד השיטה. אנו מבקשים בעתירה להורות על מינוי וועדה מייעצת בלתי תלויה עם נציגות הלשכה אשר תופקד על מינוי הפוסקים ופעולתם בוועדות".

Back to top button