מבזקיםתאונות דרכים

אור ירוק: בעשור האחרון – הכי הרבה תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בירושלים

בעשור האחרון (2011-2020) התרחשו קרוב לעשרת אלפים תאונות דרכים במעורבות נהגים חדשים צעירים (עד גיל 19) בתחום העירוני. מעל עשירית מהן (11%) אירעו בתחומי בירת המדינה, ירושלים (1,099) הכי הרבה מכל הערים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, נכון לשנת 2020, בירושלים מעל 5,700 נהגים צעירים בני 18 ומטה, בתל אביב מעל 3,100 נהגים חדשים, בראשון לציון למעלה מ-2,800 ובפתח תקווה מעל 2,500 נהגים צעירים.

בבחינת מעורבותם של הנהגים החדשים בתאונות דרכים לאורך עשור, ניתן לראות כי בירושלים התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים וכן הכי הרבה תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות הרוג אחד. העיר השנייה במספר התאונות בהן מעורבים נהגים צעירים היא תל אביב-יפו שבתחומיה אירעו קרוב לאלף תאונות במעורבות נהגים חדשים בין השנים 2011-2020, העיר השלישית היא חיפה בה אירעו 457 תאונות, בפתח תקווה התרחשו 308 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון ובבאר שבע 302 תאונות דרכים.

בשנת 2021 ישנה עליה דרמטית במספר הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים, 33 נהגים צעירים נהרגו מתחילת השנה בכבישי ישראל, עליה של 120% בהשוואה לתקופה במקבילה בשנה שעברה שבמהלכה נהרגו 15 נהגים צעירים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בירושלים יותר מאלף נהגים צעירים (עד גיל 19) היו מעורבים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2011-2020).

  • בירושלים ישנם 5,742 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020, בעשור האחרון היו מעורבים 1,099 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן 19 תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • בראשון לציון ישנם 2,851 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 241 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שתי תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • בתל אביב ישנם 3,143 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 919 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן 13 תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • בפתח תקוה ישנם 2,561 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 308 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן ארבע תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • במודיעין-מכבים-רעות ישנם 2,127 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 61 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר.

  • בחיפה ישנם 2,267 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 457 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שש תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • בחולון ישנם 1,763 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 270 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שתי תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • בבאר שבע ישנם 2,082 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 302 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שבע תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • באשדוד ישנם 1,769 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 265 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שלוש תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • בנתניה ישנם 1,894 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 245 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שלוש תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

  • ברחובות ישנם 1,521 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 167 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן תאונה אחת קטלנית (שבה לפחות הרוג אחד).

  • ברמת גן ישנם 1,360 נהגים צעירים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) נכון לשנת 2020. בעשור האחרון היו מעורבים 181 נהגים צעירים בתאונות דרכים בעיר, מהן שלוש תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד).

מנתוני אור ירוק עולה כי בכל שנה מתרחשות בממוצע 1,300 תאונות דרכים במעורבות של נהג צעיר (עד גיל 19), 29 בממוצע מתוכן תאונות דרכים קטלניות בהן הרוג אחד לפחות וכ-185 בממוצע תאונות דרכים קשות. בשנת 2020 התרחשו 1,249 תאונות במעורבות נהג צעיר ברחבי ישראל, 29 מהן תאונות קטלניות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "נהגים חדשים הם חסרי ניסיון אך במקרים רבים בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להוביל לאסון. בכדי לצמצם את מספר הנהגים החדשים המעורבים בתאונות דרכים ולפחית את כמות הנפגעים, חייבים להרחיב את ההסברה אודות הסכנות שבנהיגה וכן להגביר את האכיפה בעיקר באזור מרכזי הבילוי של הצעירים. רק על ידי נוכחות משטרתית בולטת ומרתיעה אפשר יהיה למנוע מהנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת".

ארכיון. צילום: דוברות איחוד הצלה

Back to top button