מבזקיםפוליטי / מדיני

שרת הפנים שקד על חוק האזרחות: "נכון לעכשיו – אין רוב לחוק בכנסת"

שרת הפנים, איילת שקד אמרה היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ימינה בכנסת: בעוד כמה שעות חוק האזרחות יעלה להצבעה, נכון לרגע הזה לחוק אין רוב אבל אני מקווה ומאמינה שעד הלילה יהיה לו רוב. מ-2003 באופן רציף כנסת ישראל מחדשת את הוראת השעה עד עכשיו, אף פעם לא הייתה מפלגת אופוזיציה לאומית שהתנגדה לחוק. אני כשרת פנים רוצה לדבר על ההשלכות של אי העברת החוק. ראיתי חלק מראשי האופוזיציה עומדים מול המצלמות ופשוט משקרים. מדובר באנשים חכמים שמבינים היטב את המצב המשפטי, את החוק, את המציאות ובכל זאת הם בוחרים לשקר לאזרחי ישראל אז כשרת פנים אני רוצה להסביר לאזרחים את המצב לאשורו."

שקד פירטה: "יש כ- 3,500 אנשים שהגיעו לחיות בישראל מהרשות הפלסטינית דרך איחוד משפחות וקיבלו מעמד של תושבות. זאת אומרת שיש להם כאן זכויות אבל הם לא יכולים להצביע. יש כאן כ-9,000 אנשים שהגיעו לכאן מהרשות הפלסטינית והם רק עם אשרת שהייה זאת אומרת שיש להם הגבלות מסוימות. כל שנה יש כ-1,000 בקשות חדשות. הבקשות האלה בהתאם לחוק נבחנות, חלקם נדחות על הסף וחלקם מקבלות אישור של שהייה וחלקם מגיעות בסוף אחרי הרבה זמן גם למעמד תושבות."

עוד אמרה שרת הפנים: "הסיבה שהחוק הזה חוקק מלכתחילה זו סיבה ביטחונית. ראו לאורך זמן שרוב הפיגועים שיצאו מקרב ערביי ישראל היו כאלה של אנשים שהגיעו דרך איחוד משפחות או צאצאים של איחוד משפחות. דרך אגב הדבר הזה נכון גם היום, אם מסתכלים גם על השנים האחרונות, על גל הטרור האחרון של מ-2015 והלאה, מקרב ערביי ישראל רוב האנשים שהיו שותפים לפעולות טרור הם או תוצאה של איחוד משפחות או צאצאים של איחוד משפחות. אבל צריך גם להגיד את האמת, שמעתי גם את יו"ר יש עתיד אומר את האמת, זה גם עניין דמוגרפי. בסוף אנחנו מדינת לאום של העם היהודי, אנחנו רוצים לשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, יהודית ודמוקרטית ולכן צריך לומר את האמת בטח אחרי חקיקת חוק הלאום – יש לחוק הזה גם סיבות דמוגרפיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שקד ציינה: "צריך להבין שאם החוק ייפול היום, בניגוד למה שאומרים חלק מראשי האופוזיציה שבוחרים לשקר, לאורך זמן אף שר פנים לא יוכל לעצור תהליך אזרוח מתמשך ולכן החוק הזה כל כך חשוב. אם החוק הזה לא היה חשוב הוא לא היה מחוקק. ואנחנו רואים שכל ממשלה כולל 12 שנה של ממשלות נתניהו, נתניהו והליכוד בחרו תמיד להאריך את הוראת השעה, גם השר לשעבר דרעי כשר פנים נלחם כל שנה כדי להאריך את הוראת השעה ונלחם על שימור הוראת השעה בבג"ץ בקרבות לא פשוטים. כל שנה נתניהו ודרעי בחרו להאריך את הוראת השעה ומעולם הם לא הביאו פתרון אחר. אתם יודעים שיש פיגועים שכולנו מכירים, כמו הפיגוע במסעדת מצא לדוגמא, הפיגוע בגבעה הצרפתית, הרצח של רון קוקיא ז"ל, אלה פיגועים שנעשו על ידי אחמ״שים או צאצאים של אחמ״שים. אין לנו עדיין את הפנים והשמות של מי שירצח לא עלינו בפיגוע הבא."

שרת הפנים סיכמה: "ולכן אני פונה מפה לראשי האופוזיציה ואנחנו נעשה עבודה גם בקואליציה עד הערב, בקריאה כמעט אחרונה כי אנחנו היום צריכים להעביר את החוק: תגלו אחריות לביטחון אזרחי מדינת ישראל ולשמירה על צביונה היהודית של מדינת ישראל, תצביעו בעד החוק או שתימנעו זו גם אופציה, אבל אל תצביעו לראשונה נגד החוק ותפילו אותו. כי המציאות הביטחונית והדמוגרפית לאחר הפלת החוק תהיה שונה מהמציאות של היום."

צילום: וועידת מקור ראשון ותנועת רגבים

Back to top button