חדשות הארץ

ועדת החוץ והביטחון דנה בסוגיית איחוד המשפחות: "אוכלוסיית סיכון ביטחוני"

ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות ח"כ רם בן ברק דנה היום (שני) בסוגיית איחוד משפחות של ישראלים עם תושבי יהודה, שומרון ועזה, ועם אזרחים ותושבים של איראן, עירק, לבנון וסוריה.

יו"ר הוועדה אמר במהלך דברי הפתיחה שלו: "כיוון שאין עוד מדינה כזאת בעולם, לא פעם אנחנו נתקלים בסיטואציות, כמו זאת בה אנו דנים כעת, שמייצרת קונפליקט בין ערכים שבעיניים מסוימות, יכולים להיות בעיתיים. חוק האזרחות מגביל איחוד משפחות לאזרחים בעלי אזרחות פלסטינית או ממדינות ערב אחרות. אני יכול להסכים עם הטענה שהחוק הוא בעייתי מבחינות רבות, אבל אין חולק על זה שישראל נמצאת במציאות שכל זמן מאותגרת במציאת האיזון הנכון שבין מדינה יהודית ודמוקרטית לבין צורכי הביטחון. הכנסת נדרשת לקבל החלטה לגבי המשכו של החוק, שבהיבטים מסוימים שלו אכן עלול להביא לפגיעה באוכלוסיות מסוימות."

עו"ד נעמה פלאי, מהייעוץ המשפטי לרשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים אמרה: "החוק עצמו בסיסו ביטחוני ובו הוכנסו מקרים חריגים בהם כן ניתן לתת אישור, אלא אם יש על אותו אדם מידע ביטחוני ספציפי. לפי הנתונים שלנו מצויים כיום בישראל כ-10,000 איש המחזיקים בהיתרי מת"ק וכ-3,500 תושבי אזור שמחזיקים באישורים לישיבת ארעי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביתר, מהייעוץ המשפטי במשרד רה"מ אמר: "עמדתנו הינה כי אוכלוסיית איחוד משפחות, מקרב תושבי יו"ש ועזה, מהווה אוכלוסיית סיכון ביטחוני, מוגבר ומוכח, ביחס למבקשי איחוד משפחות ממקומות אחרים. זאת בשל הזיקה הערכית והזהותית שלהם, והרגישות למתרחש בזירה הפלסטינית. המאפיינים הופכים את אוכלוסייה זו לנגישים יותר לגיוס ע"י ארגוני טרור, ולכן מועדת יותר לפיגועי בודדים, ומכאן הסיכון הביטחוני המוגבר."

Back to top button