פוליטי / מדיני

אושר: הארכה של הוראת שעה המעגנת את סמכויות הפקחים העירוניים

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה הערב (שני) את הארכת הוראת השעה המסמיכה את הפקחים העירוניים לאכוף את חוקי העזר העירוניים, וכן מעגנת את סמכויות השיטור העירוני. הארכת הוראת השעה, התקבלה בפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה במסגרת דיון על הצעת החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה) (תיקון מס' 6) (הפיכה להוראת קבע), התשפ"א-2021. – נקבע כי הוראת השעה לא תהפוך כרגע להוראת קבע לפי נוסח החוק המקורי, אלא תוארך פעם נוספת במתכונתה הנוכחית, בשנה, ולאחר שתוקם הוועדה הרלוונטית בכנסת, תידון הצעת החוק במלואה. הוראת השעה שמועדה היה אמור להסתיים מחר, מוארכת מאז שנת 2011, וכעת נקבעה הארכה נוספת שלה עד ה-30 ביולי 2022.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "הגענו להסכמה נוכח חשיבות הוראת השעה לציבור ולערים, קיבלנו חצי שעה הפסקה מהמליאה על מנת לאשר זאת".

ח"כ משה גפני אמר: אושרה הצ"ח במליאת הכנסת, אני מבין שאין אפשרות לעבור על כל הצעת החוק, אז היה צריך לפצל את החוק, להצביע על פיצול החוק, להביא את זה לאישור הארכת המועד וזה הכול, לא לעשות משהו שלא נעשה כאן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יועמ"ש ועדת הפנים, מירי פרנקל שור אמרה: "אני מסכימה שזה מה שהיה נכון לעשות, זו אכן דרך המלך – לפצל, זה מה שהצעתי למשרד לביטחון פנים, זו ההצעה שהעברנו עוד ביום חמישי, הגענו עד הלום, אם יחליטו שניתן ללכת במתווה הזה, מה טוב, זה גם חוסך את ההנחה הנוספת וההצעה פשוט תועבר לוועדה לביטחון פנים שתקום".

ח"כ מאיר יצחק הלוי אמר: "כמי שהיה ראש עיר לשעבר אני לא רואה שום סיבה שחוק כזה לא יאושר ע"י כל חברי הכנסת. אני חושב שצריך לסגור את זה עד סוף 2022 לשנת תקציב מסודרת".

ח"כ אופיר כץ אמר: "אני לא מבין אם זה כ"כ דחוף, למה מביאים חוקים אחרים, נורבגים ופיצולי סיעות, תעשו את הסדרי עדיפויות מבחינה עניינית ולא פוליטית".

ח"כ ינון אזולאי אמר: "אני שמח שהגענו להסכמות אבל אם הממשלה רוצה להיות עניינית, היא הייתה צריכה להקים את הוועדות לעשות זאת בוועדות הראויות לכך".

סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ אמר: "הבנו שלא ניתן לדון בכל החוק במסגרת הזמנים, אני שמח שהגעתם להסכמות נוכח החשיבות הגדולה של החוק הזה, שהחוק המלא יוגש לוועדה הקבועה ולאחר שנדון בו, הוא יהיה מאוזן וחוק טוב יותר".

Back to top button