מבזקיםפוליטי / מדיני

בתום דיון לילי: חוק האזרחות לא עבר במליאת הכנסת, שיקלי הצביע עם האופוזיציה

בתום דיון לילי ממושך במליאת הכנסת, התקיימה הבוקר (שלישי) הצבעה שמית במליאה שבסופה נרשם תיקו 59 ועל כן הארכת חוק האזרחות לא אושרה. בעד החוק הצביעו 59 חברי כנסת, ביניהם ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה), ונגד החוק הצביעו 59 חברי כנסת, ביניהם ח"כ עבאס. שני חברי כנסת מרע"מ נמנעו בהצבעה.

בטרם ההצבעה אמר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי כי ראש הממשלה מבקש לראות בהצבעה כהצבעת אמון בממשלה. "מי שמצביע בעד אישור הצו מביע אמון בממשלה. מי שמצביע נגד אישור הצו מביע אי אמון בממשלה".

חוק האזרחות והכניסה לישראל קובע עיקרון לפיו שר הפנים לא יעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב האזור, ולתושב או אזרח איראן, לבנון, סוריה ועיראק. כן קובע החוק כי מפקד האזור לא יהיה רשאי להעניק לתושב אזור יהודה, שומרון וחבל עזה היתר לשהייה בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם זאת, החוק מגדיר חריגים וסייגים לאיסור על הענקת אזרחות, היתר הישיבה או היתר שהייה בישראל. מקצתם של החריגים היו בחוק מלכתחילה, ורובם נוספו בתיקוני חקיקה ב- 2005 וב- 2007. סייגים אלה מאפשרים מתן היתרים לבני זוג וילדים, היתרים למקרים הומניטריים מיוחדים, היתרים למטרת טיפול רפואי, עבודה או למטרה זמנית שלא תעלה על שישה חודשים.

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) כתב בחשבון הטוויטר: "ממשלת ישראל נגד מדינת ישראל. ממשלת ישראל אנטי ציונית. לא יאומן! מנענו את ההסכם המבזה, האנטי ציוני והמופקר של שקד וממשלת ההונאה. מי שניסה למכור את המדינה כדי להציל את הכסא שהשיג במרמה, לא קיבל היום גם את אמון הכנסת ואיננו ראוי להמשיך בשום תפקיד. נמשיך כך עד שנפיל את ממשלת השנאה."

במפלגת הציונות הדתית תקפו: "זהו בוקר עצוב. בנט ושקד מכרו הלילה את מדינת ישראל. הזוג שבנה קריירה על שקרים והונאות וערק לשמאל העניק את נכסי צאן הברזל של מדינת ישראל לתומכי הטרור. כדי לקנות את אצבעו של עבאס איילת שקד, הסכימה אמש להעניק לפלסטינים את "זכות השיבה" בתשלומים, סירסה את הוראת השעה שהיתה מחוררת גם כך והפכה אותה לנזק. כל העת, הממשלה סירבה לקיים ולו דיון אחד על מנת להגיע להסכמות עם האופוזיציה והעדיפה להגיע להסכמות מסוכנות עם תומכי הטרור. אכלו את הדגים המסריחים וגורשו מן העיר. יש עוד מישהו במדינת ישראל שמאמין שטובת מדינת ישראל לנגד עיניהם ולא תועלתם האישית?! בושה!."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

מארגון עדאלה נמסר: ״הלילה יפקע תוקפו של אחד החוקים הגזעניים ביותר בספר החוקים הישראלי ובעולם כולו. מרכז עדאלה נאבק נגד הוראת השעה המגונה הזו מאז היא חוקקה לראשונה, וזאת בין היתר בשתי עתירות שונות לבג״ץ. אנו מקווים כי לאחר הפלת ההצעה בכנסת, הטיפול בבקשות לאיחוד משפחות פלסטיניות שיוגשו מעתה יזכו לטיפול ענייני ומהיר, וכי אזרחי ישראל הפלסטינים יזכו לממש את זכותם הבסיסית לחיי משפחה. אנו נמשיך לעקוב ולוודא שלא תימצא דרך למנוע זכות זו באמצעים אחרים. כישלון מערכת המשפט בישראל להבטיח לאזרחים הערבים את מימוש זכויותיהם החוקתיות, משום שמופלים על רקע זהותם הלאומית והאתנית, מהווה תזכורת לכך שהדרך להשגת צדק עוברת דרך ביטול העליונות היהודית המעוגנת במערכת החוקים הגזענית של ישראל שבראשה חוק יסוד: הלאום.״

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button