כלכלהמבזקים

שר התקשורת הנדל בחנוכת פריסת סיבים בבנימין: ״זו ריבונות דה פקטו, במעשים״

טקס חנוכת פריסת סיבים התקיים היום (שלישי) ביישוב נריה במועצה האזורית בנימין. הטקס החגיגי התקיים במעמד שר התקשורת יועז הנדל מנכ״לית משרדו לירן אבישר בן חורין, ראש המועצה ישראל גנץ, מזכירי היישובים באזור והדרג המקצועי במשרד התקשורת.

היישוב נריה בבנימין הוא היישוב הראשון ביהודה ושומרון בו נפרסו בפועל סיבים ומאפשר לתושבים להתחבר לאינטרנט מהיר כבר היום. תשתיות תקשורת מתקדמות כמו שנפרסו ביישוב ישפרו את איכות החיים, יצמצמו פערים, וייתנו מגוון אפשרויות תעסוקה לתושבי היישוב.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בנאומו כי ״אין שום הבדל בין תושבי נריה לבין תושבי פצאל שבבקעה, גן שמואל, קצרין או רעננה. לא יותר ולא פחות. כי סיבים צריכים להגיע – ויגיעו – לכל מקום בארץ. זוהי תשתית אלמנטרית בימינו, ממש כמו חשמל ומים. זו הריבונות דה פקטו, במעשים. אינטרנט מהיר שמאפשר למתכנתת או למעצב גרפי לעבוד מהבית, רפואה ולימודים מרחוק. טכנולגיה שמקצרת טווחים, מקרבת את הפריפריה למרכז, ופותחת בפנינו אפשרויות שלא הכרנו. לכן עלינו להבטיח שהסיבים יגיעו לכל מקום, במחיר תחרותי ונגיש. זו המטרה שהצבתי בעת כניסתי לתפקיד לפני כשנה, ואני מאוד שמח להגיד שאנחנו צועדים לשם בצעדי ענק ומקווה שבזכות העבודה של ראש המועצה פה בעוד שנה כל המועצה תהיה מחוברת״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חנוכת פריסת סיבים בבנימין. צילום: ללא קרדיט

השר הנדל הוסיף: ״ראשי הרשויות, ביניהם ישראל גנץ, הצטרפו למאבק כדי להעביר את מתווה הסיבים בממשלה הקודמת. זו הייתה אחדות מופלאה. *כי בעולם האמיתי המדינה קודמת לפוליטיקה. מי שרואה בתפקידו שליחות ציבורית לא מתנגד לסיבים אופטיים ותשתיות כדי להשיג קרדיט או כדי לדפוק את היריב הפוליטי.״

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: ״אינטרנט מהיר הוא מוצר בסיסי ותנאי להתפתחות היישובים, העסקים והתעשיה. בזכות הרפורמה שקידם שר התקשורת יועז הנדל נכנסו במועצה בכל הכוח לטיפול מהיר ואחראי בסוגיה. אנחנו יוצאים היום במכרז גדול ומקצועי ומיד נכנסים לעבודות. בסופו של תהליך יהיה אינטרנט מהיר לכל יישובי בנימין עד יולי שנה הבאה. במכרז לקחנו בחשבון את הפריסה הרחבה שצריכה המועצה ואת איכות השירות שמגיעה לתושבינו בהתקשרות עם ספקית האינטרנט״.

חנוכת פריסת סיבים בבנימין. צילום: ללא קרדיט
חנוכת פריסת סיבים בבנימין. צילום: ללא קרדיט

Back to top button