מבזקיםצבא וביטחון

גנץ בפרידה מהנשיא ריבלין: "מודה לך ששמרת עלינו כחברה מלוכדת ודמוקרטית"

שר הביטחון, בני גנץ, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל המשרד אלוף (במיל') אמיר אשל והנהלת משרד הביטחון, נפרדו היום (שלישי) מנשיא המדינה העשירי ראובן (רובי) ריבלין, שיסיים מחר את כהונתו. הנשיא ריבלין התארח בקריה בתל אביב אצל שר הביטחון גנץ, השתתף באירוע פרידה בראשות הרמטכ"ל עם פורום מטכ"ל בבית בן גוריון וקיים עמם שיחה, ולאחר מכן קיים טקס פרידה בראשות שר הביטחון ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון ובכירי משרד הביטחון. בסיום היום נפרדה מערכת הביטחון מהנשיא במשמר כבוד.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר: "היום אתם מודים לי, אבל התודה האמיתית מגיעה לכם, העוסקים בשמירה על בטחון ישראל לילות כימים. הייתי ועודני חייל של מערכת הביטחון ושירתתי אותה באמונה ובאהבה גדולה אינני נפרד מכם אמשיך לשרת אתכם גם בעתיד."

שר הביטחון בני גנץ הודה לריבלין: "אדוני הנשיא, נכנסת לתפקידך במהלך מבצע צוק איתן ומיד ניכרה דאגתך למערכת הביטחון, ובמיוחד למשפחות השכולות, לפצועים וגם לכל חיילת וחייל שנזקקו לסיוע וקשב. לעתים זה נראה כי הכרת כמעט כל חלל וכל פצוע, כל חייל בודד וכל מילואימניק. מצאנו בך שותף מלא ומרכזי בשמירה על הביטחון והמאבק של ישראל בזירה המדינית: התגייסת בכל עת שנדרשת לתמוך, לצאת בשליחויות, ולהעביר מסרים. לקחת על עצמך גם את המשימה לשמר את היחסים עם ידידותינו הקרובות והרחוקות, בתקופות מורכבות. גם בנושא החוסן הפנימי שהוא חלק בלתי נפרד מהביטחון תרמת רבות, חיפשת את המאחד והמלכד בכל הזדמנות. ביקשת למצוא שוב ושוב את הנתיב לאחדות מתוך הבנה כי המאבקים הפנימיים פוצעים את החברה הישראלית. אני מודה לך בשם כל מערכת הביטחון, צה"ל, וגם בשמי בני האזרח – שהיית קשוב לכל חיילת וחייל, ששמרת על חיילי צה"ל ומשפחותיהם, ששמרת על ביטחון המדינה והחשוב מכל – ששמרת עלינו כחברה מלוכדת ודמוקרטית גם בימים קשים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הוסיף: "כבוד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשיאנו, אתה מגיע מדור מיוחד, כחלק ממשפחה עם שורשים מסועפים, שייך לדור שגם ראה את הארץ מנגד וגם בא אליה. אני יודע, לא מתוך הנאומים שלך, אלא מתוך הרבה שעות של ביקורים משותפים ושיחות משותפות כמה העניין הזה של מדינת ישראל, על אדמת ארץ ישראל, עם הריבונות שלנו, חי ופועל בך. כמה הדבר הזה חשוב לך, בוער בך ומרגש אותך. אתה התלכדות של בית, מורשת ומסורת מצד אחד, עם גישה מדינית, ביטחונית, מפוקחת מהצד השני. אין ספק שלאורך כל הדרך בתקופת נשיאותך, המחויבות שלך לצה״ל עבור ביטחון המדינה, הייתה בולטת ודומיננטית, היא הייתה גם גדה של ביטחון ומשענת חזקה שלא פעם ולא פעמיים חיזקה את הצבא."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button