כלכלהמבזקים

יו"ר ההסתדרות לעובדי אלפא: "ביחד נוביל אתכם לחוף מבטחים ולהצלחות"

מאות מעובדי חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו- (yesהשתתפו אמש (שלישי) בכנס מיוחד שנערך בבית ההסתדרות בתל-אביב. באירוע נכחה לראשונה גם נציגות של עובדי חברת yes.

מטרת הכנס הייתה להיערך להמשך המאבק בסירובה של ההנהלה המשותפת לחברות להבטיח את עתיד העובדים והפעילות בהן, וזאת במסגרת התוכניות לבצע שינויים דרמטיים שמאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם, ואשר עלולים לגרום לפיטורים של עובדים רבים. כזכור, ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברת פלאפון ובחברת בזק בינלאומי, וזכות השביתה בסכסוך זה נדונה בימים אלו בבית הדין לעבודה בבת ים בעקבות צו מניעה שהגישה הנהלת החברות.

בין צעדי המאבק: השקת המיתוג לוועד עובדי אלפא, חיבור של עובדי yes למטרה המשותפת – יצירת נציגות משולבת וחזקה לכלל עובדי אלפא, מכתב של יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן ליו"ר בזק גיל שרון וחברי הדירקטוריון, והפגנה מתוכננת ביום שלישי הקרוב מול ביתו של בעל השליטה בחברת בזק דוד פורר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באירוע נשאו דברים יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות יקי חלוצי, יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן וסגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אתם העובדים מובילים סקטור חשוב בתוך עולם של רגולציות ושינויים, והאיחוד שלכם הוא אחד החשובים שנעשו. מפה אנחנו מעבירים מסר ברור להנהלה: אנחנו ביחד, מאוחדים כאיש אחד. כולנו ביחד נדאג לזכויות שלנו. נעמוד מול ההנהלה מגובשים וחזקים, וביחד נוביל את העובדים לחוף מבטחים ולהצלחות. אנחנו בעד שהקבוצה תרוויח ותצליח, אבל לא על הגב של העובדים והזכויות שלהם. ננהל מו"מ ברצינות ובאחריות. אנחנו מושיטים לעובדי yes יד של חברות ושותפות נאמנה: הצטרפו לבית של העובדים בישראל ויחד ננצח!".

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הוסיף: "הנהלת חברות אלפא מנסה לפגוע בהתארגנות של העובדים ולסתום לנו את הפה. הם יודעים שאנחנו צודקים. זו צביעות לשמה – להם מותר לאחד הנהלה ולפעול מולנו ולנו אסור? אנחנו נמשיך לפעול ולהגן על העובדים והפעילות של החברות".

יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, ציין: "ההשתתפות של עובדי yes בכנס היא העדות הטובה ביותר לנחיצות בהקמת ועד עובדי אלפא. לא עוד הפרד ומשול וקיום מו״מ מול שלושה ועדים שונים, אלא ועד אחד חזק ומאוחד שייאבק ויילחם על הזכויות והתנאים של כלל עובדי החברות הבנות מול הנהלה משותפת. במצב של חוסר ודאות כלכלית במשק הישראלי בכלל, ובענף התקשורת בפרט, נדרשים מהלכים אמיצים ונועזים. אני קורא לעוד עובדים מחברתyes להצטרף אלינו. רק כך נבטיח את עתידנו התעסוקתי".

סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא, אמרה: "השינויים הארגונים בכל החברות הבנות בקבוצת בזק מחייבים אותנו לפזר את מסך העשן שהנהלת אלפא יצרה בשנתיים האחרונות. רק אם נאחד כוחות לנציגות עובדים משותפת וחזקה נוכל להגיד להנהלה: עד כאן! הבטחתם לנו חברת תקשורת אחת שתעצים את כל החברות בקבוצה, הגיע הזמן ליישם ולממש את זה. אם תחליטו שלא לפעול באותה הדרך, תגלו עובדים נחושים שיעשו הכל כדי להבטיח את התנאים שלהם ולשמור על מקום עבודתם".

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button