מבזקיםמשפטי/פלילי

הופחתה אגרת פתיחת הליך חדלות פירעון לבקשת יחיד

ביום 06.07.2021 אישרה ועדת החוקה ונחתמו בידי שר המשפטים תקנות אגרות חדשות בהליכי חדלות פירעון.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליארדי שקלים לציבור – רשת 13

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

מאז כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נערכה במשרד המשפטים, בשיתוף הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, חשיבה ועבודת מטה נרחבת, לבחינת האפשרות להורדת גובה האגרה המושתת על חייבים יחידים בעת פתיחה בהליכי חדלות פירעון. במסגרת זו נבחנו עלויות הפעולות והתהליכים החדשים שנדרשו ליישום הוראות החוק, פורסם קול קורא לציבור ולארגונים חברתיים לשיתוף ברעיונות ובשיח, כונסו שולחנות דיון פתוחים, והכל על מנת להביא לאיזון בו גובה החיוב באגרה לא יכביד על אוכלוסיות החייבים, באופן העולה על הנדרש, בעת פתיחה יזומה בהליכים.

אחת מתוצאותיו של מהלך זה הושגה היום, כאשר אושרו בוועדת החוקה של הכנסת והותקנו בידי שר המשפטים, תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי העוסקות באגרות ההליכים. במסגרת התקנות החדשות, בוצעה הפחתה כללית של סכום האגרה המשולם בעד הגשת בקשת יחיד לצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, כסכום המתחשב בהתייעלות תהליכים, בתשומות, במשאבים ובעלויות מתן השירות, ומסכום של 1,594 ₪ (שמקורו בסכום של 1,600 ₪ שהוצמד למדד המחירים לצרכן) הופחתה אגרת הפתיחה בהליך לסכום של 1,400 ₪.

בחודשים הקרובים יערוך הממונה גם בחינה של אפשרויות פטור נוספות מאגרה, מעבר לפטור הניתן לחייבים המיוצגים בידי הסיוע המשפטי, ובאופן שבסט תקנות האגרות הכולל שיוצע, יישקל גם פתרון לאוכלוסיות חייבים נוספות.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button