צבא וביטחון

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור מונה למפקד חטיבת גבעתי

אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור מונה היום (רביעי) למפקד חטיבת גבעתי. טקס החילופים נערך במצודת יואב במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה מאור מחליף בתפקידו את תת-אלוף איציק כהן, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. תת-אלוף כהן ייכנס בחודש הקרוב לתפקידו כמפקד עוצבת אדום.

צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף איציק כהן נולד בשנת 1977 ,התגייס בשנת 1995 ושירת כלוחם וכמפקד בחטיבת גבעתי. בשנים 2002-2003 – שירת כמפקד פלוגת חבלה והנדסה בחטיבת גבעתי, כמו כן בשנים 2006-2007 שירת כסגן מפקד גדוד הסיור בחטיבת גבעתי, 2008-2009 – שירת כקצין אגף המבצעים בחטיבת גבעתי, 2009-2011 – שירת כמפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי ,2011-2012 – שירת כראש ענף לחימה אורבנית במפקדת זרוע היבשה ,2012-2014 – שירת כמפקד בסיס האימונים וההכשרות בחטיבת גבעתי ,2014-2016 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית ערבה ,2016-2018 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית יהודה ובשנים 2019-2021 – שירת כמפקד חטיבת גבעתי. תת-אלוף איציק כהן בוגר קורס פיקוד ומטה. בעל תואר ראשון בממשל ואסטרטגיה מהמרכז "הבינתחומי" בהרצליה ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה במסגרת המכללה לביטחון לאומי. תת-אלוף כהן נשוי ואב לארבעה ילדים.

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת ״הפלדה״, תת-אלוף סער צור בטקס החילופים: ״חטיבת גבעתי סיימה בשנה האחרונה הסבה מלאה לנמר והיא אחת מחטיבות החוד הקטלניות ביבשה. החטיבה מובילה, חותרת למצוינות ומגיעה למצוינות, חותרת למגע בכל משימה – חטיבה לוחמנית. איציק, מי שלא מכיר אותך מופתע לעיתים מהשקט הנפשי, האצילות, הצניעות, אבל מהר מאוד מבינים כולם כמה עוצמה יש בך. בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, המשכת להעלות את החטיבה למקומות נעלים והפכת לאחד ממפקדיה הנערצים של החטיבה. מואטי, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל קדימה. אין ספק שאתה קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה יצעיד אותה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת גבעתי היוצא, תת-אלוף איציק כהן אמר: "לפני 26 שנים, גורלי נקשר עם גורל חטיבת גבעתי, וככל לוחם הסתכלתי על הכומתה הסגולה בעיניים נוצצות. התחייבתי לתת את כולי, התחייבתי לדאוג לכל חייל ולעשות הכל על מנת להחזירו לביתו בשלום. התחייבתי להגן על תושבי מדינת ישראל. אני נושא עמי את הזיכרונות מאחיי לנשק שנפלו לאורך השנים, אני נוצר בליבי את צוואת הנופלים: לעשות את כל הנדרש למען בטחונה וריבונותה של מדינת ישראל. היום בו אני מסיים את הפיקוד על החטיבה מהווה את סיומה של התקופה המשמעותית בחיי ואין לי ספק שחטיבת גבעתי מוכנה למלחמה. כחטיבה מנומרת מובילה, את זה הוכחתם לי בתעסוקות, בהיתקלויות בגזרות, בסיכולי הפיגועים ובאימונים האינטנסיביים שהובלנו יחד״.

צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת גבעתי הנכנס, אלוף-משנה אליעד (מואטי) מאור הוסיף ואמר: ״בערב זה, אני זוכה לקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת גבעתי. חטיבה שרוחה ומורשתה הם שתי וערב בבגד יומה, בכובד ראש ומתוך תחושת אחריות ושליחות. חטיבת גבעתי היא חטיבת רק"ם מתקדם, לוחמת ומשימתית, זריזה וגמישה, מומחית בלחימה בשטחים מורכבים. עוצמתה במפקדיה ובאנשיה, מוכנה תמיד ומנצחת כל אויב. ערכית, מקצועית ובעלת תרבות ארגונית איכותית, שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה".

Back to top button