מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ: החוק ששולל קצבאות מהורי קטין שביצע עבירות ביטחוניות – אינו חוקתי

בג"ץ ביטל היום (חמישי) תיקון לחוק ששולל קצבאות ביטוח לאומי מהורי קטין שביצע עבירות ביטחוניות, כמו זריקת אבנים. בהחלטה נקבע שהחוק אינו חוקתי, ויש לתקנו בתוך שנה.

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר: ""וַיְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח לִצְדָקָה וְהִנֵּה צְעָקָה" – משפח: הוספת חטא על פשע. בג"צ שוב דורס ברגל גסה את הכרעת הכנסת, מסכל את יכולתנו כמדינה להילחם בטרור ופוגע בביטחון המדינה. לצערי, אין מה לצפות מממשלת ברית האחים המוסלמים חסרת החוליות והערכים."

מטעם 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' נמסר: "ברוב של שופט בודד, דורס בית המשפט את עמדתם של 51 חברי הכנסת שחוקקו את החוק וסברו שתכליתו ראויה ושהוא מידתי. נזכיר שהדחייה נעשית מפני הפגיעה בזכות לשוויון – זכות שבית המשפט "למד" מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אשר נחקק על ידי 32 ח"כים בלבד ואשר הזכות לשוויון נמחקה ממנו על ידי אותם חברי כנסת עצמם. פסק הדין הזה, הפוגע בניסיונה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה שומרי החוק, מראה שוב את הצורך הדחוף בחקיקת חוק יסוד: החקיקה, אשר יקבע כי סמכות בית המשפט לפסול חוקים הינה רק במקרים בהם הוסכם פה אחד ע"י כלל השופטים כי החוק אינו מידתי, ותוך מתן אפשרות להתגברות של המחוקק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button