מבזקים

חומרי הזרקה וטבליות סטרואידים אנבוליים אסורים נתפסו בירושלים

חומרי הזרקה וטבליות המכילות סטרואידים אנבוליים אסורים בכמות מסחרית נתפסו לפני זמן קצר (שישי) בחנות לתוספי תזונה ומוצרים לספורטאים בירושלים על ידי האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף עם משטרת תחנת עוז. יחד עם חומרי ההזרקה נתפסו גם תרופות מרשם לא מוכרות בהם ידוע שנעשה שימוש לרעה על ידי מפתחי גוף ולשיפור השיגים. התכשירים שנתפסו חשודים כמזויפים ממקור לא ידוע, בכללם זריקות של הורמוני גדילה, חומרים שמשמשים למחקר בלבד, שככל הנראה הוברחו מחו"ל. כמו כן, בחנות נתפסו מאות מזרקים ומחטים חדשים ומשומשים המעלים חשד כי במקום מבצעים הזרקות של הסטרואידים האנאבוליים אסורים לגופם של הלקוחות בניגוד לחוק ותוך סיכונם. בעל המקום עוכב לחקירה על ידי המשטרה.

צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות רואה בחומרה את התופעה של מכירת סטרואידים אנבוליים וחומרים תרופתיים נלווים שלא לצורך רפואי ומזהיר את הציבור מפני שימוש לרעה ולא מפוקח בהם עלול לגרום לנזקים בריאותיים חמורים בטווח הקצר והארוך.

צילום: דוברות המשטרה

תופעות הלוואי כוללות בין היתר את הפגיעות הבאות:
· במערכת הקריווסקולארית – התופעה המוכרת ביותר הינה הופעה של אירועי לב ומוות לבבי בקרב משתמשים וליצירת קרישי דם ומחלות לב חסימתיות.
· השפעות נפשיות – שינויים קיצוניים במצב הרוח כגון מאניה, ודיכאון חמור. הבעיה הנפוצה ביותר היא אגרסיביות יתר. 
· במערכת האנדוקרינית –  בעיות פוריות, עור שומני, אקנה, התקרחות.
· נטילת מינונים גבוהים של סטרואידים אנבוליים נקשרה להתנהגות אלימה ותוקפנית
· פגיעה במערכת שריר-שלד – עצירה של הגדילה הגופנית וההתפתחות המינית בקרב ספורטאים אשר עוד לא הגיעו לבשלות מינית.
· פגיעה בכבד- פגיעה כבדית הינה התופעה ארוכת הטווח המוכרת ביותר בקרב משתמשים לרעה בסטרואידים אנאבוליים שימוש נקשר באופן ישיר להתפתחות הפטיטיס והתפתחות של סרטן הכבד (קרצינומה).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה
                                                                                        

Back to top button