מבזקים

מראית פני הצדק, הנשיאה חיות פסלה שופט

כבוד נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הכריעה בימים אלו בבקשה לפסול שופט ולהעביר את מקום הדיון למחוז שיפוטי אחר.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליוני שקלים לציבור – מיינט הרצליה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצטרפו לפורטל הפייסבוק של עו"ד נועם קוריס

עו"ד נועם קוריס- ליגל ארטיקלס

נשיאת בתי משפט השלום במחוז חיפה, השופטת ש' אייזנברג, הביאה לידיעת נשיאת בית המשפט העליוןף כי התובע בת"ק (תביעות קטנות קר') 33530-05-21 (להלן: ההליך), אשר נפתח בבית משפט השלום בקריות, הינו אביה של שופטת המכהנת בבית משפט השלום בחיפה. עניינו של ההליך בתביעה כספית לקבלת פיצוי בגין רכישת רכב פגום מידי הנתבעת. בנסיבות אלו, התבקשו הצדדים להליך להודיע האם לדעתם יש מקום להעביר את הדיון בו לבית משפט במחוז שיפוט אחר, ואם התשובה לכך חיובית, לציין מהו בית המשפט שאליו ראוי להעבירו.

ביום 27.6.2021 הודיע התובע בהליך כי הוא מותיר את ההכרעה בשאלת מקום הדיון בהליך לשיקול דעתו של בית משפט העליון. ביום 5.7.2021 הודיעה הנתבעת כי לעמדתה, בנסיבות שפורטו ומטעמי מראית פני הצדק, יש להעביר את הדיון למחוז שיפוט אחר. ככל שיוחלט על העברת מקום הדיון, מבקשת הנתבעת להעבירו לבית משפט לתביעות קטנות במחוז מרכז, נוכח קרבתו למקום מושבה, או לחילופין, למחוז תל אביב, שם מנהלת הנתבעת את עסקיה.

בנסיבות אלה, בשים לב לעמדות הצדדים ומטעמים של מראית פני הצדק, הורתה נשיאת העליון מכוח סמכותה לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 על העברת ההליך מבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה לבית משפט לתביעות קטנות במחוז תל אביב, בהתאם להחלטת נשיא בתי משפט השלום במחוז זה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

Back to top button