חדשות הארץ

מדהים: צוות מד"א ילדו תינוקת בחניית בית החולים קפלן

בזמן שפרמדיק מד"א נתנאל איתן וחובש רפואת חירום במד"א דניס סבצ'נקו היו בתוך האמבולנס בחניית בית החולים קפלן ועסקו בסידור האמבולנס והחזרתו לכשירות לאחר פינוי חולה, שמעו לפתע נקישות על חלון האמבולנס והבחינו באישה שזועקת לעזרה כאשר ביתה כורעת ללדת. "יצאנו מהאמבולנס לקול צעקות ומיד הבחנתי בכך שמדובר באישה הכורעת ללדת", מספר נתנאל איתן הפראמדיק. דניס ונתנאל הבינו שהלידה בעיצומה, העלו את היולדת אור שמחי על מיטת הניידת טיפול נמרץ ויילדו אותה במקום.

צילום: דוברות מד"א

"השכבנו את אור על המיטה ומיד ראינו שהלידה בעיצומה, הבאנו את ערכת הלידה מהאמבולנס ובתוך דקות בודדות הגיחה לעולם תינוקת חמודה. פעלנו כל העת להצניע את האירוע ולדאוג לפרטיותה של היולדת במקום הלא שגרתי הזה," סיפרו דניס סבצ'נקו ונתנאל איתן. "היה רגע אחד של דרמה כאשר חבל הטבור היה כרוך סביב צווארה של התינוקת, שחררנו אותו ובתוך שניות היא החלה לנשום ולבכות. אז גם אנחנו נשמנו לרווחה. חתכנו את חבל הטבור כשבמקביל הרגענו את אור שהייתה מאוד נרגשת. לאחר מכן, העברנו את האם והתינוקת לידי צוות בית החולים שנכח במקום." את החוויה המרגשת סיכם דניס "זאת הייתה לידה ספונטנית גם ליולדת וגם לנו, התרגשנו מאוד ושמחנו שהיינו בזמן ובמקום הנכון. בשבילי זה אירוע מרגש במיוחד, מכיוון שזו גם פעם ראשונה שאני מקבל לידה, שהתרחשה במקום לא שגרתי וסופה היה טוב ומשמח. אני מאחל לאור ולבת הרכה בריאות."

אור שמחי סיפרה: "אני לא מעכלת את כל מה שקרה. זה קרה כל כך מהר. זו לידה שניה שלי אבל את זו אני לא אשכח. הייתי עם אמא שלי ממש בכניסה לחדר מיון ופשוט לא יכולתי לעצור את זה – הלידה פשוט התרחשה. אימא שלי החלה לצעוק וישר יצאו מהאמבולנס שני המלאכים שיילדו אותי ממש בחנייה של בית החולים. אפילו לא הגעתי למדרכה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

Back to top button