חדשות הארץ

הנשיא הרצוג: ״המאבק באנטישמיות יהיה אחד מנושאי הדגל במהלך כהונתי"

הערב (שלישי) נפתח במשרד החוץ בירושלים הכנס השביעי של הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר התפוצות, נחמן שי. הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות אותו מוביל משרד החוץ בשיתוף עם משרד התפוצות הוקם בשנת 2007 במטרה לרכז את כל הגורמים העוסקים במאבק באנטישמיות ברחבי העולם. הפורום הינו הפלטפורמה הבין-לאומית המרכזית לגיבוש המלצות מדיניות ודרכי פעולה למאבק באנטישמיות ולניתוח ממדי התופעה בעולם ופניה המשתנים. הפורום השנה יתכנס תחת הכותרת "collective efforts for collective impact" במטרה ליצור תוכנית עבודה אקטיבית למאבק מתואם בתופעת האנטישמיות בעולם. השנה יתקיים הפורום בצורה "היברידית" בהשתתפות 180 אורחים מרחבי העולם שיגיעו לירושלים ועוד מאות שישתתפו באמצעות הזום.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בפתיחת הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות: ״המאבק באנטישמיות יהיה אחד מנושאי הדגל במהלך כהונתי כנשיא. ראינו עלייה באנטישמיות במהלך הזדמנויות שונות בעת האחרונה, כגון במהלך מבצע "שומר החומות" שבו עברנו תקופה מורכבת ומאתגרת. אחת הסוגיות המרכזיות שעלינו להתמודד איתן היא ׳ועידת דרבן׳ הקרובה. ועידות קודמות גרמו לנזקים ולכן עלינו לפעול בנחרצות, באחדות וללא מורא כנגד ועידה זו. מדובר בכינוס של שנאה והשמצה, אירוע אנטישמי במובנו הגרוע ביותר. לצורך כך יש לפעול מול ממשלות, ארגונים ומעצבי דעת קהל ולדאוג לכך שכינוס נורא זה לא יתקיים״

צילום: מארק ניימן לע"מ
צילום: מארק ניימן לע"מ

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי אמר: ״אנחנו, כאן במדינת ישראל, חייבים להבין כי המציאות בישראל וההחלטות המתקבלות בממשלת ישראל, הן בעלות השפעה ישירה על הקהילות היהודיות ברחבי העולם. מתפקידי כשר התפוצות להיות החוליה המקשרת בין יהדות העולם, יחידים או קהילות, ולהעביר את התחושות אל שולחן הממשלה. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי, ועל כן תעמוד בסולידריות עם יהדות התפוצות, תמיד״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד החוץ

Back to top button