מבזקיםמשפטי/פלילי

"לקחה שוחד באופן שיטתי": עשר שנות מאסר נגזרו על הח"כית לשעבר פאינה קירשנבאום

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) על חברת הכנסת לשעבר מטעם ישראל ביתנו פאינה קירשנבאום 10 שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי, 900 אלף שח קנס וכן חילוט בגובה מיליון ש"ח. על רמי כהן גזר בית המשפט 30 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס בגובה 180 אלף ש"ח וחילוט בסך של 250 אלף ש"ח. כזכור, קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, שימוש במרמה, עבירות מס, עבירות הפרת אמונים ועוד רמי כהן הורשע בעבירות שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הלכי משפט ואיומים ועוד.

בגזר הדין ציין השופט ירון לוי כי קירשנבאום "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך שש שנים משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה. היא פגעה אנושות בעמותות ועסקים מהם נטלה שוחד, ופגעה בציבור, במפלגתה ואף בעצמה".

לאחר מתן גזר הדין מסר עו"ד ד"ר מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "העונש שנגזר על פאינה קירשנבאום ורמי כהן הולם את המעשים החמורים בהם הם הורשעו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הגיע העת להחמיר את הענישה בגין עבירות שחיתות שלטונית. העונשים שנגזרו על קירשנבאום וכהן מהווים תמרור אזהרה ברור לכל עובד ונבחר ציבור שידעו כי השחיתות אינה משתלמת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התיק נוהל על ידי צוות פרקליטים מטעם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שבראשו עומד עו"ד ד"ר מאור אבן חן, סגן מנהל המחלקה, וחברים בו עורכי הדין יעל שחף, משה עקירב ויונתן קרמר.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "בית המשפט אמר את דברו באופן חד ובהיר – לשחיתות שלטונית חייב להיות תג מחיר. נבחרת ציבור אשר עשתה בכספי ציבור כבשלה, ולאחר מכן מילאה פיה מים בחקירה והקשתה על גורמי שלטון החוק לבצע עבודתם צריכה להיענש באופן החמור ביותר הקבוע בחוק. אנו קוראים לכל נבחרי הציבור וחברי הממשלה להיזהר בחרדת קודש כאשר הם פועלים בכספי הציבור, גם בכספים קואליציוניים, לפקוח עיניים בנוגע לשחיתות שלטונית ולבער מקרבנו את הנגע הרע הזה. על רקע זה פנינו ליחידת האכיפה האזרחית בדרישה שתוגש כנגדה תביעה אזרחית בגין הנזקים הכלכליים והכלל-משקיים שנגרמו בשל פעילותה הפלילית, על מנת שההרתעה תהיה שלמה."

פאינה קירשנבאום. צילום: פייסבוק
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button