כלכלהמבזקים

יו"ר ההסתדרות: "אם לא יימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים – השביתה במשק תתרחב"

"אם הדרג המקצועי במשרד האוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישביתו גם כן את עבודתם לאות הזדהות". כך הודיע היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, על רקע שביתת עובדי המנהל והמשק, יחד עם עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, שנמשכת גם היום.

לדברי יו"ר ההסתדרות, "זו שעה קשה. מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בשנה וחצי האחרונות בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. מדובר בעובדים חשובים ביותר שעושים מלאכת קודש, ולא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

אתמול פתחו 13 אלף עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים בשביתה, שאליה הצטרפו גם 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ. זאת על רקע עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים לעובדי מנהל ומשק. המו"מ הממושך מול משרד האוצר לפתרון הבעיות לא צלח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השביתה כוללת כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

צילום: freepik

Back to top button