כלכלהמבזקים

זינוק של 50% בהיקף העסקאות בארנקים דיגיטליים בחודש יוני

מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי בחודש יוני 2021, שבעה חודשים לאחר כניסת מערכת ה-EMV לשימוש בהוראת בנק ישראל, למעלה ממחצית העסקאות בכרטיסי אשראי בוצעו דרך מערכת ה-EMV. בחודש שעבר, 52% מכלל העסקאות במערכת התשלומים הלאומית בוצעו במערכת ה-EMV. עוד עולה מנתוני שב"א כי 37% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי ביוני 2021 היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או באמצעות ארנקים דיגיטליים).

בסוף חודש יולי צפוי להתבצע השלב השני בכניסת מערכת ה-EMV כאשר גם עסקים בינוניים וקטנים יבצעו עסקאות כרטיסי אשראי דרך מסופים בטכנולוגיית EMV. לקראת מועד זה, מפרסמת שב"א גם את נתוני החדירה של מערכת ה-EMV לבתי העסק ולמשק הישראלי. מהנתונים עולה כי בחודש יוני נרשמה עליה של 2% במספר מסופי ה-EMV ו-66% מהמסופים הפעילים במשק הישראלי הם מסופים המותאמים לביצוע עסקאות EMV, ביוני 2021 רק 51% מהמסופים בישראל העבירו עסקאות כרטיסי אשראי בטכנולוגיית EMV כאשר 70% היו עסקאות חכמות.

בחודש יוני המשיכה מגמה של זינוק בהיקף הפעולות בכרטיסי אשראי שהתבצעו בארנקים דיגיטליים. בהשוואה לחודש מאי נרשמה עליה של 50% בכמות העסקאות שהתבצעו דרך ארנקים דיגיטליים. במאי 2021, עם כניסת הארנק הדיגיטלי של APPLE לשימוש בישראל נרשמה עליה של 724% בכמות הפעולות שהתבצעו בארנקים דיגיטליים. גידול של 13% נרשם בחודש יוני בכמות עסקאות ה-EMV לעומת החודש הקודם. בעסקאות כרטיסי האשראי ללא מגע (קונטקטלס – עסקאות עד לסכום של 300 ש"ח ללא הקשת קוד סודי) נרשמה עליה של 15% לעומת היקף אותן העסקאות בחודש מאי 2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איתן לב טוב, מנכ"ל שב"א, התייחס לנתונים ואמר: "מנתוני השימוש והחדירה של מערכת ה-EMV עולה כי מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי ערוכה ומוכנה לקראת הרחבת השימוש במשק בסוף חודש יולי. הציבור הישראלי התרגל לבצע עסקאות EMV עם הקשת קוד סודי, עסקאות חכמות עד לסכום של 300 ש"ח באמצעות נגיעה של הכרטיס במסוף ואנו רואים גם שימוש הולך וגובר בארנקים דיגיטליים".

צילום: pixabay

Back to top button