מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ בנט: לא חייבים להסכים, אבל אסור לנו לשנוא זה את זה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב דברים לרגל צום תשעה באב שחל הערב (מוצ"ש): "פעמיים נכשלנו ואיבדנו את המדינה היהודית שלנו. הפעם נשמור עליה. מדינת ישראל היא נס גלוי שקרה לנו. לעם ישראל הייתה פעמיים מדינה יהודית על אדמת ישראל, ובשתי הפעמים הללו לא הצלחנו לסיים את העשור השמיני כמדינה עצמאית בגלל מלחמות פנימיות ושנאת חינם. צום תשעה באב מציין את חורבן הבית- המדינה הראשונה והשנייה."

ראש הממשלה המשיך: "עכשיו, כשיש לנו שוב, בפעם השלישית, מדינה עצמאית, ואנחנו נמצאים בעשור השמיני שלה, אנחנו חיייבים לעשות הכל כדי לשמור עליה—לנצח נצחים. כילד, לא באמת הצלחתי להבין מה זה אומר ש״בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש״ – אבל היום אני מבין בדיוק. בזמן מצור הרומאים על ירושלים העם היה מפולג, כל קבוצה התבצרה בעמדה שלה ושרפו את מחסני התבואה של הצד השני כחלק ממאבקי שליטה פנימיים. וכך לרומאים הייתה עבודה קלה הרבה יותר. את הסוף המר כולנו מכירים, ועד היום בכל שנה בתאריך הזה אנו מבכים את החורבן הנורא שעם קצת יותר אהבת חינם, איפוק והקשבה היה יכול להיחסך מאיתנו."

צילום: עודד קרני

בנט סיכם:"בסוף כולנו אחים, ואנחנו גרים באותו הבית. אם נתווכח פחות ונקשיב יותר, אולי לא נצא עם כל תאוותנו בידנו, אבל נצליח לשמור על הבית ונשיג הרבה יותר. לא חייבים להסכים, אבל אסור לנו לשנוא זה את זה. אם נצליח במשימה הזו, איש לא יוכל לנו. צום קל לצמים. ושנזכה תמיד להרבות באהבת חינם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עודד קרני

Back to top button