השרות מיכאלי, זנדברג ואלהרר: ענף התחבורה – הזיהום הגדול ביותר במדינה
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חברת הכנסת מרב מיכאלי, שרת האנרגיה קארין אלהרר והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, נפגשו היום (ראשון) כדי לדון בהחלטה משותפת לקידום מערך תחבורה חשמלי בישראל. תקציב ההחלטה המשותפת מוערך בכ- 650 מיליון שקלים, מתוכם כ-360 מיליון שקלים המיועדים לאוטובוסים חשמליים עירונים ובינעירוניים ותשתיות המיועדות להטענתם, כ -100 מיליון שקלים לקידום אזורים מופחתי זיהום בערים, כ- 90 מיליון שקלים לתכנית להגעה ירוקה לעבודה וכ- 100 מיליון שקלים לעמדות טעינה, מחקר ופיתוח בתחום התחבורה הנקייה.
זאת, נוסף על הדרישה התקציבית, כוללת ההחלטה המשותפת גם דרישה לפטור מיסוי סוללות ליתיום המשמשות רכבים חשמליים, קביעת מנגנון להפחתת פליטות מתחבורה שישען בין השאר על פרסום נתוני השימוש ברכב חשמלי (בדומה לקיים כיום ברכבים המונעים בבנזין), מעבר ציי הרכב של החברות הממשלתיות לתחבורה נקייה עד 2025 ומתן אפשרות לעובדים ולעובדות לבחור ברכב חשמלי, הקמת עמדות טעינה בחניונים, תמריצי מיסוי ומוניות המונעות בחשמל.
שרות הגנת הסביבה, האנרגיה והתחבורה אמרה: "משבר האקלים כבר מכה בעוצמה ברחבי העולם, וישראל חייבת לפעול באופן מידי על מנת לצמצם את השלכותיו. הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא תוך שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה. ענף התחבורה הוא גורם הזיהום הגדול ביותר במדינה ועל כן ההחלטה לקידום תחבורה חשמלית היא חשובה ביותר. המטרה היא גם לקדם תחבורה ציבורית חשמלית וגם לתמרץ את הצרכן והצרכנית הישראלים לבחור ברכב חשמלי. אנחנו מצדנו נפעל כדי להפוך את המעבר לקל, מהיר ומשתלם".