חדשות הארץמבזקים

ראש מועצת שומרון: "להפעיל את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קרא הבוקר (שלישי) להפעיל את חוק החרם, כנגד חברות המחרימות את ישראל, וזאת בתגובה להודעת חברת בן אנד ג'ריס כי תפסיק לשווק את מוצריה ביהודה ושומרון.

לדברי דגן, "ממשלת ישראל צריכה לעבור למתקפה, קודם כל יש אני קורא לממשלת ישראל להתקין את התקנות הנדרשות של חוק החרם, יש חוק במדינת ישראל, שר האוצר ושר התעשייה והכלכלה באישור ועדת החוקה יתקינו את התקנות באופן מידי לפי חוק חוק החרם".

במקביל מציע דגן כי המדינה תפעל להפעיל את חוק החרם במדינות נוספות: "מדינת ישראל צריכה לפנות לכל המדינות בעולם, יש לא מעט מדינות כולל גם בארצות הברית, שיש להם חוקים אשר מטרתם לפגוע כלכלית בחברות שתומכות בחרם. אני מצפה מהממשלה להפסיק לשלוח טוקבקים וציוצים בטוויטר, ולהילחם נגד הדבר הזה בשביל שמדינת ישראל תפסיק להיות ילד הכאפות הבינלאומי", הוסיף דגן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באשר להודעת הזכיין בישראל של בן אנד ג'ריס, קרא דגן לחזק אותו על עמידתו האיתנה "אני אוהב את גלידת בן אנד ג׳ריס, ואני מאוד אוהב את המפעל שמייצר בדרום ואוהב את הבעלים שלו שהוא יהודי גאה בישראל, שהוא הודיע שהם יכולים לקפוץ לו והוא לא יחרים את חלקים במדינה שלו. אני חושב שצריך להפריד בין בן אנד ג׳ריס ישראל שצריך לקבל את כל החיזוקים ממשלה ואת כל התמריצים הכלכליים, וגם מאיתנו הציבור, לבין בן אנד ג'ריס העולמית – יוניליוור העולמית שהיא בעצם שולטת בתלמה, בשטראוס, בבייגל בייגל והיא בעצם מצטרפת לתנועה האנטישמית של ה BDS ומנסה לפגוע בישראל ברמה הכלכלית, יש לפעול כנגד החברה בכל העולם."

חוק החרם אושר בישראל ב 2011, והוא מאפשר לשר האוצר להגביל גישה למכרז שנערך על פי חוק חובת המכרזים ממי שקרא לחרם או השתתף בו ולמנוע הטבות כלכליות. מי שיזם את החוק היו שר השיכון זאב אלקין וח"כ דאז דליה איציק.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. צילום: רועי חדי

Back to top button