חדשות הארץ

השר לפיד: אתם מגינים על המדינה, שומרים עליה. כמו חייל על הגבול

שר החוץ יאיר לפיד השתתף היום (רביעי) בטקס הפתיחה של קורס הצוערים של משרד החוץ. קורס הצוערים הוא דלת הכניסה לשירות הדיפלומטי של מדינת ישראל ואחד הקורסים הארוכים, המאתגרים והמגוונים ביותר בשירות הציבורי. את הקורס התחילו 25 צוערות וצוערים שעברו מיונים שנמשכו 9 חודשים ונבחרו מתוך למעלה מ-3000 מועמדים. במהלך ששת חודשי הקורס יעברו הצוערים הכשרות והדרכות בנושאי תוכן מגוונים הכוללים יסודות הדיפלומטיה הישראלית, פני החברה הישראלית על כל גווניה, נושאים אסטרטגיים, פעילות בארגונים בינלאומיים, וירכשו יכולות בתחומי הדיפלומטיה הדיגיטלית והופעה מול מצלמה ומול קהל.

צילום: משרד החוץ

קורס הצוערים החדש הוא הקורס הראשון מאז החתימה על הסכמי השלום והנורמליזציה. דגש מיוחד יינתן בקורס ללימוד ההסכמים והקשרים החדשים שנבנים. חלק מבוגרי הקורס מיועדים לשרת בנציגויות ישראל החדשות שנפתחו באבו דאבי, דובאי, מנאמה וראבט. את הקורס התחילו 10 צוערות ו-15 צוערים המייצגים מגוון רחב של החברה הישראלית, בהם צוער ארמני ראשון במשרד החוץ, צוער מהקהילה האתיופית וצוערת דרוזית. הצוערת הצעירה ביותר בקורס היא בת 25 והמבוגר ביותר הוא בן 49 כאשר הגיל הממוצע של הצוערים הוא 31.5, דומה לגיל הממוצע בקורסים הקודמים.
מבית הצוערים נולדו בארץ, אך יש ביניהם גם עולים חדשים וישנים והם מגיעים עם מגוון רחב של שליטה בשפות בהן צרפתית, פורטוגזית, ספרדית, רוסית, איטלקית, ערבית, סינית וארמנית בנוסף לאנגלית שהיא תנאי סף לכניסה לקורס צוערים.

צילום: משרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אני עומד פה בפני הסיירת הכי מובחרת של מדינת ישראל. אתם מגינים על המדינה, שומרים עליה. כמו חייל על הגבול, כמו איש מוסד בכל מקום בעולם. אין לי מילים להביע את הגאווה שאנחנו מרגישים על כך שאתם מסכימים לקחת על עצמכם את המשימה של ההגנה על המדינה שלנו. בשם מדינת ישראל מודים לכם ושמחים שאתם פה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. יאיר לפיד לא היה יכול אפילו להגיש מועמדות לקורס הצוערים, לא כל שכן לעבור אותו.

Back to top button