מבזקים

יממה לפני פתיחת האולימפיאדה: במאי טקס הפתיחה פוטר על רקע בדיחת שואה

במאי טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו, קנטרו קוביאשי, פוטר יממה בלבד לפני טקס הפתיחה הרשמי ועל רקע דריכות השיא בטוקיו. קוביאשי פוטר על רקע בדיחה שסיפר על השואה בתכנית טלוויזיה בשנת 1998. קוביאשי הכריז מול קהל באולפן "בואו נשחק בשואה" כדי לנסות ולהלהיב אותו.

נשיאת הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים, סייקו האשימוטו, סיפרה: "גילינו שמר קוביאשי, בהופעה שהציג, השתמש בטרגדיה היסטורית קשה כמו השואה כדי ללעוג לה ולהגחיך אותה. אנחנו מתנצלים מאוד על כך שהתפתחות כזו ארעה ערב פתיחת המשחקים האולימפיים ועל הדאגות והחששות שנוצרו בעקבות אמירות אלה בקרב מעורבים רבים, כמו גם תושבי טוקיו ושאר רחבי יפן. לאף אדם, ולא משנה מה הוא יצר, אין זכות ללעוג לקורבנות הנאצים."

תגובה אחת

  1. שוב מוכיחים היפנים שתרבות זה משהו שנמצא עמוק בתוך המערכת. לא שמעתי תגובות כל כך חד משמעיות כנגד אנשים שפוגעים בצורה זו או אחרת בזכרונות השואה. ליפנים זה כל כך ברור שאפילו יום לפני ארוע בינלאומי שהם עובדים על הכנתו מספר שנים אין להם רגע של היסוס ומפטרים איש בכיר ביותר , במאי של ארועי האולימפיאדה כי אמר משהו לא מתאים בענין השואה. דוגמא ליושר והכרה מוסרית גבוה ביותר.
    כל הכבוד.

Back to top button