מבזקים

ח"כ קרעי: נגרום לקואליציה להבין שלא משתלם לגנוב מנדט מהעם הזה

חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי, ממפלגת הליכוד, פרסם לפני זמן קצר (שישי) ברשתות החברתיות: "לֹא תֹסִפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ לִשְׁמֹר אֶת מִצְו‍ֹת ה' אֱלֹהֵיכֶם… וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם לְעֵינֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן אֵת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאָמְרוּ רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה… בְּךָ בָּחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה (פרשת ואתחנן). רק כאשר מכבדים את המסורת ולא מעוותים אותה בהתאם לרוח החדשה, אפשר לזכות לכבוד הראוי לעם הנבחר."

חבר הכנסת קרעי המשיך: "מסופר על רבי עזריאל הילדסהיימר זצ"ל שפעם נפגש עמו רבאי רפורמי וניסה לשכנע אותו עד כמה נחוץ לעשות תיקונים בדת… "אם רוצים אנו שצאצאינו ישמרו את המצוות העיקריות בתורה, עלינו לבטל ולשנות כמה מצוות שאינן מדברות לליבם של בני הדור הצעיר" אמר הרפורמי. השיב לו הרב: הקב"ה כבר הורה לנו שלא לעשות כן. בפרשת ואתחנן כתוב "ולא תגרעו ממנו – לשמור את מצוות ה'…". אפילו אם ישכנעו אתכם לגרוע או לשנות חלק מהמצוות למען מטרה קדושה ונאצלת של "לשמור את מצוות ה'", אל תעשו כן."

כמו כן, אמר ח"כ קרעי: "בדומה לכבוד למסורת, מלמדת אותנו הפרשה גם לכבד את הדור המבוגר: "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ". רבינו סעדיה גאון זצ"ל מסביר ש"למען יאריכון ימיך" זה לא השכר על המצוה, שהרי השכר על המצוות הוא בעולם הבא, אלא מעשה ותוצאה: אם תכבד את אביך ואת אמך, ילדיך יגדלו באווירה שמכבדת את המבוגרים במשפחה, וכשיגיעו ימי זקנתך, יאריכו ימיך בטוב ובנעימים. רבנו יוסף חיים זצ"ל מביא בספרו "נפלאים מעשיך" מעשה בבן קטן וטוב לב שראה את סבו יושב בחורף בקרן רחוב כשכל גופו רועד מקור, ורץ וסיפר לאביו על כך. אמר לו האב לעלות לעליית הגג ולקחת משם מעיל לסבא. עלה הבן וראה שם מעיל מרופט ובלוי ודמעות עמדו בעיניו. מה עשה? ירד עם המעיל, לקח מספריים והחל לגזור את המעיל לשניים לנגד עיני אביו. "מה אתה עושה"? שאל האב. "לכבודך אני עושה זאת אבא", השיב הבן. כשתהיה זקן וכבר לא יהיה לי נוח להחזיקך בביתי, אשלח אליך את החצי הזה לרחוב בימי החורף הקרים כדי שתוכל להתכסות בו…"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת קרעי אמר: "כדי לזכות בעתיד טוב, צריך לדעת לכבד את העבר המפואר שלנו, וגם לא להיבהל מרעשי רקע זמניים שמנסים, מתוך בורות ושנאה, למחוק את הכל. מסופר על שר אחד שונא ישראל בפראג שבא פעם לרבי יהונתן אייבשיץ ואמר לו: קובל אני עליכם יהודים בדור הזה, שבעלי גאווה אתם. אבותיכם היו רוכבים על חמורים, משה רבכם הרכיב את אשתו ואת בניו על החמור וגם המשיח שלכם עתיד לבוא על חמור. ואילו אתם בזמן הזה מתגאים ורוכבים על סוסים. ומה נעשה? השיב רבי יהונתן – אם החמורים בזמן הזה עלו לגדולה, מהם שרים ומהם דוכסים…"

חבר הכנסת קרעי קרא: "ממשלת ההונאה שקמה עלינו, מושתתת על "עולם ישן עדי יסוד נחריבה". מחריבה את המסורת בכל מפגש שבין המדינה להלכה, מוחקת כל סממן יהודי שלא בא טוב לזנדברג, מיכאלי, ליברמן וחבורתם ופוגעת פגיעה אנושה בכללים הדמוקרטיים הנהוגים מימים ימימה, והכל תוך שחיתות, נהנתנות וחובבנות שאין כדוגמתן. עליהם לדעת ולהבין, למרות הבורות המזעזעת בכל הקדוש והיקר לעם ישראל, שאת ההרס והחורבן הם ממיטים רק על עצמם ועל עתידם. "

לבסוף סיים קרעי: "כבר אלפי שנים שמנסים לנתק את עם ישראל מתורתו ומאלוקיו, אבל ככל שרודפים אותו יותר, כך תורתו משתמרת וחכמתו מתגברת. לא לחינם הפכנו לסמל של חכמה ותבונה עולמית – "תורת אלוקיו בקרבו לא תמעד אשוריו". אחרי נופש עם משפחתי האהובה השבוע בצפון, שבו נהניתי לפגוש בעם היקר שלנו שחורש את ארץ ישראל לארכה ולרחבה, אני מוכן ומזומן לשבועות הקרובים שבהם נגרום לקואליציה להבין שלא משתלם לגנוב מנדט מהעם הזה. שבת שלום ומבורך"

תגובה אחת

  1. ח"כ יהיר ושחצן העם הזה והארץ הזאת לא שייכת לא לליכוד ולא לחרדים ולא לנתניהו או לחבורת חנפניו ועושי דברו בניתם הכל במילים ארמונות של חול שהכל מתחת מעורער ולא יציב הכל מראית עיין .השרה זנדברג לא פחות ראויה ממך או מחבריך ולא השרה מיכאלי . מי אתה שתחלק ציונים ותחליט מי ינהיג את העם הזה לא תפילו את הממשלה הזאת. כי תקימו תחתיה ממשלה שהמפתחות לקופה הציבורית נתונים אצל החרדים והכל מתחיל מן הבכי שלהם.טיפול בצלחות חד פעמיות נגדם תיקון הליקויים בכשרו נגדם קיצבאות במקום לעבוד הראשון שהבין זאת היה נתניהו אבל נוח להתנפל על ליברמן כשונא חרדים. החרדים בוזזים את כבשת הרש..אתה איש משכיל אבל לצערי לאמסוגל לראות את הדברים בצורה מאוזנת וחבל. העם לא רצה את בנט כניראה אבל רצה בהחלפת נתניהו בחלקו הגדול מי הפריע לכם להנגיש את מערת המכפלה או לטפל בכשלים במירון בנט. מיכאלי?

Back to top button